Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jul, jul, underbara jul

Skrivet av Laijron
Men nu är den slut och nyåret närmar sig med stormsteg.
En liten undran (enkät)

Kommer du avge ett nyårslöfte, om så vad?
Svar på tråden: Jul, jul, underbara jul

Hmm

Skrivet av  Nettan
nej, har provat att avge nyårslöften o håller de aldrig så det skippar jag i år.
 

Svara själv

Skrivet av  Laijron
Nej, avger inga. Var ska man lova något mitt i natten som man ändå troligtvis inte kan hålla?
 

Nej!

Skrivet av  Camelia
Däremot så har jag uppfyllt de löften som jag gav förra nyår och är mycket nöjd med det! :-D
 

Nej!

Skrivet av  LillKatt
Men jag lovar mig varje dag att jag ska bli snäll! :)
 

eller att man håller sig

Skrivet av  
till ett nic och inte flera speciellt inte anonyma. Tycker jeg e ett bra löfte.
 

eller att man håller sig

Skrivet av  
till ett nic och inte flera speciellt inte anonyma. Tycker jeg e ett bra löfte.
 

Snacka om att kasta sten i glashus!

Skrivet av  Kaili
Du själv då? Eller menade du att du själv skulle lova det på nyåret? Kanske missuppfattade dig?

Ha re bra!
 

oj då!

Skrivet av  LillKatt
någon tror visst att jag brukar byta nick, vilket inte är sant. Ha´re!
 

Ingen idé!

Skrivet av  Kaili
Jag försöker inte ens längre... Har ju ingen karaktär alls när det gäller stora löften till mig själv. De bryts omedelbart *S* Så, nix, inga löften...
 

Nope

Skrivet av  Mathea
Har aldrig gjort och har inga planer på det i år heller. Vill jag förändra något så får det bli när andan faller på.
 

Jomen det förstår ju...

Skrivet av  Ziggy
.....vem som helst..................... att här är det för tillfället "Full å gla......kexsjåcklaaa..." efter som timmen är sen.

Men på A) svarar vi NEJ.....brukar inte avge nyårslöften. Nyår är för mig i story sett en helg som alla andra och jag brukar inte ge högtravande deklarationer om min livsinriktning på en "kroglördag" heller.
Men förra året så tog jsg ändå en stund av kontemplation på nyårsafton och konstaterade med bistånd av eb mycket värdefull vän, (snöängel), att år 2003 kunde av vissa randiga och rutiga skäl sammanfattas med ett ord: BAJS!!!!!!!!!
Och sen sa jag faktiskt till mig själv: "Hur ska jag må om ett år för att inte behöva säga samma sak om 2004?"
Och där är jag nu.......2004 har inte totalt sett vart Bajs!
Så något av ett nyårslöfte kanske det var......men i år behövs det inget! :-)
 

Ha ha ha ha...

Skrivet av  Kaili
Ja precis så var 2003... Bajs! Och halva 2004, men nu är det kanon... det mesta har fixat sig och jag flinar rätt belåtet numera...

Kul att se att du också kan vara lite oredig ibland... *S*
 

Jaaaaa givetvis!!!

Skrivet av  Hanna m twins
Jag har avlagt ett nyårslöfte för mig själv.

Jag ska se till att må bra under 2005. Ta hand om mig själv och mina pojkar. Inte låta mig tryckas ner av elaka människors kommentarer. Uppskatta den hjälp jag blir erbjuden och inte vara för stolt för att ta emot den - vilket jag varit hittills.

Vidare ska jag satsa när tillfälle ges. Vare sig det gäller kärlek (ja, ja, man kan väl få hoppas iaf?)eller något annat.
Livet är för kort för att kastas bort.
Jag tillbringade nyårsafton själv med mina söner och hade en heeeel deeeel tid att fundera när de lagt sig vi 19-tiden på hur jag ville ha mitt 2005.

Och nu vet jag!!! *ler stort*
Och jag hoppas kunna lämna er här på singelmingel (ävenom ni verkar vara ena supertrevliga människor) under 2005.

Stora kramen!

P.S. Givetvis kommer ni att få fortlöpande information om hur det går.
 

Artiklar från Familjeliv