Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Behöver svar till min förvirrade hjärna! ;)

Skrivet av Bebis sugen
Hej hej! Ni verkar vara experter här inne, så jag hoppas ni kan hjälpa mig!
Det är så här att vi hoppas på att en bebis flyttar in i min mage snart, men jag har REDAN börjat oroa mig för allt som har med föräldrapenning mm att göra!

Jag har en tjänst som är på 82%, började jobba där för snart 2 veckor sedan. Jag vill helst jobba 100% för att få ut en så bra fp som möjligt, men det var bara den här tjänseten hon kunde erbjuda. Ev får jag jobba lite extra när andra e sjuka (jobbar inom vård). Hur blir det då, för visst får inte övertid räknas in? Och så har jag för mig att jag läst någonstans att fk ibland baserar fp på 100% tjänst ändå (även om det bara är en tex 80% tjänst), för att personen VELAT jobba 100% men det inte fanns så många timmar att erbjuuda, stämmer det?
Vet att jag kan få jobba fler timmar, men det känns lite meningslöst eftersom jag får det som övertid och jag har för mig att det inte räknas in i fp. Säg att jag har fel! ;)

Och så en fråga till!
Hur länge måste man ha jobbat för att slippa lägsta nivå? Jag har ett barn och efter den föräldraledigheten har jag pluggat och nu börjat jobba. Är nu provanställd i 6 månader och blir sen fast anställd. Hoppas på att jag blir fast anställd innan jag behöver berätta om bebisen, men det får vi väl se. Beror på hur lång tid det tar att bli gravid. Är det vanligt att bli uppsagd under prövotiden pga graviditet?

Hoppas det är någon som orkat läsa ända hit och kan hjälpa mig!! :)
Kram på er
Svar på tråden: Behöver svar till min förvirrade hjärna! ;)
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv