Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tandläkarbesök under fp

Skrivet av Helena m. Jonathan 020919
Hej!
Min son är född i sep -02 och jag har nu tänkt ta ut fp under julledigheten. Under perioden som jag är hemma så har jag 2 tandläkarbesök inbokade pga en stor "renovering" i munnen. Hur funkar det eftersom FK även betalar en del av min tandläkarkostnad? Kan jag då bara ta 3/4 dag de dagar när jag ska till tandläkaren?

Det kanske blev lite luddigt, men jag hoppas att ni förstår ändå!
Svar på tråden: Tandläkarbesök under fp

Men fk bryr sig

Skrivet av  Ann@
väl inte om vad du gör när du är föräldraledig? Får man inte åka och handla heller då när man har fp?!

 

Under tandläkarbesöket

Skrivet av  Helena m. Jonathan 020919
så är det ju lite svårt att ta hand om sitt barn.
Däremot så går det alldeles utmärkt att handla med barnet med sig har jag märkt!
 

Jag har varit till

Skrivet av  Ann@
tandläkare med barn, och det går alldeles utmärkt. Har en titanskruv som har krävt en hel del tandläkarbesök.

Men om du vill vara på den säkra sidan får du väl se till att någon annan tar hand om barnet, så får du ta en hel fp-dag någon annan dag, så inte din SGI sjunker.

Men som jag skrev tidigare, så lägger sig inte fk i vad du gör under din föräldraledighet, sen kanske att handla var ett dåligt exempel.
 

är det någon annan

Skrivet av  ella
som ochså är hemma? pappa twx, så äre det ju bara att han tar barnet under tiden du är hos tandläkaren.

Du kan inte ha han i barnomsorg om du tar fp, men om mormor eller farfar eller en god vän ser efter sin som spelar knappast någon roll.

Att vara f.ledig innebär inte att barnet sitter fast på mamman under den tiden och hon inte får gå utanför dörren utan att barnet är med.
 

Artiklar från Familjeliv