Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Stora klasser

Skrivet av Hanna m. Erik -97 o. Filip -99.
Hur stora klasser är det i f-klasser runt om i Sverige. Nyfiken. I min sons klass är de 25 stycken och jag tycker att det är väldigt mycket.
Svar på tråden: Stora klasser

13 st imt

Skrivet av  anita
 

I Luddes klss är de 18st IMT

Skrivet av  Cattis m Ludde-97 & Philip-02
sdläkg
 

I vår blivande

Skrivet av  Mallan m Pontus 9806 & Ester 0011
f-klass kommer de också vara runt 25. I årets f-klasser är de 26. -97:orna var bara 20..

Här är de 2 förskolelärare och en fritidspedagog i varje f-klass.
 

7 stycken

Skrivet av  Mamma Erik
inte fler
 

F-2:a

Skrivet av  Lena.B.
Min pojke går i en F-2:a.
6-åringarna är 9 st och har en förskollärare.
7 och 8 åringarna är totalt 20 st och dessa har en lågstadielärare. Dessutom finns det en barnskötare och en fritidspedagog för dessa, totalt, 29 barn.
Helt ok tycker jag.
 

25 här också och 3 pedagoger

Skrivet av  Lilla H + 98 & 00
på eftermiddagen blir det 50 barn och 6 pedagoger på Fritids. Jag tycker också att det är för mycket!
 

2 Ped.

Skrivet av  Hanna m. Erik -97 o. Filip -99.
Vi har bara 2 pedagoger till 25 barn. Inte kul.
 

10 st...

Skrivet av  Anette med M&A
i f-klassen.. men dom är en 0-1:a.. och i 1:an är det 7 barn...
Så dom är 17 barn i 0-1:an.. och dom har 3 fröknar..
 

23

Skrivet av  mamma m
i min sons klass är de 23 varav 16 är pojkar, jag tycker detta är helt vansinnigt! dagarna verkar gå till att lösa konflikter mellan barnen!
 

Hos oss

Skrivet av  Åsa
är det idag (5-årsgrupp) 23 barn med två vuxna, en förskollärare och en barnskötare. Funkar hur bra som helst. I sonens klass är de 27 barn (klass 1) med 1 lärare och 1 hjälp från fritids. Funkar också kanonbra, lungt och tyst med arbetsro.
 

I min pojkes klass är..

Skrivet av  pojkmamman
de 12 st. När han börjar i ettan blir de 30 sammanlagt i gruppen men det är en 1-3.
 

lagom

Skrivet av  C
På vår skola är det en grupp 6-åringar som är 12 st, 6 pojkar och 6 flickor. Det verkar vara lagom men det är tur att det är lika mycket pojkar som flickor annars kanske gruppen hade varit för liten med tanke på att alla ska hitta någon som passar att leka med. Jag upplever att redan i denna ålder finns personkemi mellan de små och vissa funkar bra ihop och andra sämre. Så det gäller att det finns några att välja bland. De år två pedagoger med dessa barn.
 

9 stycken här

Skrivet av  Nape
Min son går i en F-2:a, men varje årskurs har en egen lärare och så har de gemensamma aktiviteter ibland. I sonens förskolegrupp är de bara 9 stycken. De har en "lärare" (pedagog) och så har de en till vuxen ganska ofta.
 

29 st i en Umeå-skola

Skrivet av  Giftamamman
På tok för många barn! Min dotter trivs inte, mår dåligt och får "ont i öronen" av allt skrik och skrän. Usch, är så besviken på 6-års! Låt sexåringarna gå kvar på dagis!!!
 

Artiklar från Familjeliv