Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kan man ge ettåringar all slags mat ?

Skrivet av LenaB
Hur var det nu med maten efter ett års ålder - kan man ge barnet i princip av allt man själv äter eller är det något som fortfarande ska undvikas ? Hur var det med spenat, honung, stekt mat etc ? Min son vill absolut inte ha barnmat längre, utan bara det vi vuxna äter - det märks en väldigt tydlig skillnad nu när han närmar sig ett år och har fått smak på "vanliga" köttbullar, korv etc. Han går dessutom upp lite dåligt i vikt, så jag vill ju gärna servera honom det han gillar och inte truga mer med de smaklösa barnmatsrätterna....
Svar på tråden: Kan man ge ettåringar all slags mat ?

ja det tycker jag

Skrivet av  maria65a
Jag har inte haft några restrektioner efter 1 års ålder och före det (från 8 månader och uppåt) har jag bara varit petig med honung och restrektiv med sötmjölksprodukter ganska lång tid till.
 

Vad menas

Skrivet av  o
med sötmjölksprodukter?
 

jag gissar...

Skrivet av  anelle
att det ar produkter som inte ar "mjolksyrliga" dvs som yoghurt, fil osv. Sotmjolksprodukter skulle saledes vara "vanlig" mjolk, risifrutti, osv som inte ar syrliga, men det ar bara en gissning.... ;o)
 

inte syrade!

Skrivet av  maria65a
jag har bara gett syrade mjölkprodukter som yoghurt, fil och kvarg när Max var liten.
Sötmjölk är vanlig mjölk :-)
 

Artiklar från Familjeliv