Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mat & gråt?

Skrivet av Mango med Leo 31/5 2004
Min lille kille på drygt 6 månader är en mat(glad) prick.

Han har ända sen han fick smakisar ivrigt gapat efter all mat han fått. Det konstiga är bara att han oftast börjar gnälla eller gråta efter halva portionen.

I början är han ivrig och skriker jätteivrigt efter ny tugga så fort skeden lämnat munnen *ler*. Jag matar på för fullt så fort jag kan, men med tiden går gnället över till riktigt gnäll och smågråt.

Han börjar gråta, men gapar samtidigt efter att få ny sked mat. Eftersom han smågråter samtidigt så rinner ju mycket mat ut.... Avbryter man och tar bort honom från stolen gråter han ännu mer.

Har provat att amma innan med det gör ingen skillnad.

Jag förstår inte riktigt varför han blir sån....? Nån som har några uppslag?
Svar på tråden: Mat & gråt?

provat

Skrivet av  lina
att ge lite vatten då?
När min lille gör så vill han ha lite vatten och sen fortsätter han att äta.
 

Gillar inte vatten...

Skrivet av  Mango med Leo 31/5 2004
Leo har inga problem att ta flaska (eftersom vi ger honom ersättning ibland) med när det gäller vattenflaskan, så verkar han inte ens fatta hur man ska dricka ur den. Han sitter bar och tuggar och leker med flaskan...

Vi har också testat pipmugg och vanligt glas men inget är intressant. Så nåt större vattenintresse har han tyvärr inte än.

Nåt fel måste det ju ändå vara eftersom han är så missnöjd. Men jag fattar bara inte vad...
 

har maten

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bf 041211
hunnit kallna? vet inte riktigt svaret men det kan ju vara en ide?
 

Jodå...

Skrivet av  Mango med Leo 31/5 2004
Vi smakar/kollar maten. Har testat både "varm" och "kall" men det verkar dessvärre inte vara någon större skillnad.
Konsistensen har vi också exprimenterat med men det hjälpte inte heller.

Det är så tråkigt att han gnäller hela matstunden samtidigt som han tydligt gapar efter mat mitt i gnällandet....

Önskar verkligen att jag kunde förstå vad som är fel.
 

Jag tror...

Skrivet av  raqven
att han är som jag upplevde Wilma i den åldern! Jag upplevde att hon var jättehungrig, men inte hade fattat än att maten mättar! Det verkar som om det tar längre tid för maten att mätta än tex tutte eller välling. Så då blir de otåliga och skriker efter mat s.a.s.
 

Artiklar från Familjeliv