Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"kompis snack" Nu har jag .....

Skrivet av pyre_lena
skrivit högskoleprovet för första gången. Jag räknar med att det gick illa så jag inte blir besviken. Ha en fortsatt trevlig helg. Kramisar.
Svar på tråden: "kompis snack" Nu har jag .....

Var det svårt?

Skrivet av  Sussi
Du klarade det säkert!! Håller tummarna. Är flickorna friska igen så ni får en lugn helg? Mina "stora" pojkar har fått egna rum idag, de har tidigare sovit i samma rum. Gissa om de var lyckliga?!?!

Trevlig helg!
 

Det var....

Skrivet av  pyre_lena
skit svårt tror jag. När jag gjorde det kändes det bra men nu har ja hämtat ner rätt svar och ska rätta så får vi se.... Nej tjejerna är fortfarande sjuka men bara hosta ingen feber längre. Peppar, peppar....
Glöm inte och ställa om klockorna. Kramar.
 

Jag också !

Skrivet av  Kristina
Jag skrev också högskoleprovet igår. Tyvärr gick det inte alls speciellt bra. Känns trist. Till en början kändes det jättebra, sen gjorde jag världens miss och efter det gick det bara utför.....
Hoppas får en bra dag

Kram
 

Jag har rättat....

Skrivet av  pyre_lena
mitt prov. Det står i DN idag och på SvD-s hemsida där dom länkar till de rätta svaren. Jag hade ca hälften rätt (lite mer) men man vet ju inte vad man får för poäng i alla fall förns om ca 4 veckor. Vet du något om dom här extra poängen man får tillgodo räkna sig om man har 5 eller fler års arbetserfarenhet? Kram
 

Jag har också rättat.....

Skrivet av  Kristina
och det gick inte så bra. Hade 81/122, tror jag det var. Man får lägga till 0,5 på resultatet på högskoleprovet om man har arbetat i minst 5 år. Och det kan ju behövas......Har du tänkt söka in till nåt speciellt ? Jag har sökt in till lärarhögskolan till våren. Kram
 

kan man söka till lärarhögskolan på bara högskoleprovet...

Skrivet av  inci
måste man inte ha massa betyg sen förut med...
 

Man måste förstås ha allmän behörighet....

Skrivet av  Kristina
..och den särskilda behörigheten som krävs för just den utbildning man tänkt söka. Men har man behörigheten kan man komma in på högskoleprovet. Eftersom mina gymnasiebetyg inte är så strålande, så är högskoleprovet en alternativ sökväg för min del. Det var ju synd att det inte gick så bra för mig igår..
 

Det här är första....

Skrivet av  pyre_lena
gången jag gör högskoleprovet och jag har tänkt göra det ett par gånger till innan det är dax för vidare studier. Vi ska ha vårt 3.e barn i mars och sen har jag tänkt vara hemma till januari 03. Då har jag två terminer på komvux på mig att läsa in så jag får min gymnasiekompetens. Sen är det dax för högskolan. Jag har tänkt söka till socionomprogrammet eller beteendevetenskap. Jag hade bara 66 ungefär så ditt prov gick ju bra, tycker jag. Kram
 

Artiklar från Familjeliv