Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Behöver förslag!

Skrivet av Cybertess
På måndag fyller jag år och ska därför bjuda hem lite folk på middag på söndag. Jag har en bit oxstek i frysen som jag har funderingar på att använda, men till vad? Ge mig förslag! Jag tar även emot förslag på andra goda maträtter som inte kräver hundra timmars jobb. Ingen kyckling bara eftersom min man inte äter det. Tack på förhand!
Svar på tråden: Behöver förslag!

God bjudmat....

Skrivet av  lillaEgo
är spett i olika former. Enkelt att förbereda också för att sedan bara grilla i ugnen när gästerna kommer (går att grilla innan och värma också). Fläskfiléspett, köttfärsspett, kycklingspett (mannen får slippa). Till detta serverar Du potatisstavar. Skala och skär potatis som Du gör till Janssons frestelse (stavar), släng ner i en långpanna, ringla lite olja över, salta och peppra med min "specialblandning" grön, rosé och svartpepparkorn samt NÅGRA piripiri som Du mortlar och strör över. Baka i ugnen i 225 grader tills de har det tuggmotstånd Du vill ha. Servera med grönsallad (den uppiffade), tzatziki, bearneaissås samt din goda rosépepparsås.

När ska jag komma på söndag?
 

Åh, det lät jättegott!

Skrivet av  Cybertess
Tack! Du kan komma vid 16-17 någon gång på söndag. Har inte bestämt exakt tid än. *s*
 

Artiklar från Familjeliv