Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Barn med andningsunderstöd

Skrivet av ires
Jag har ett barn som behöver respirator. Känner mig ensam i detta med alla känslor som det för med sig. Finns det fler familjer där ute som är i samma situation? Vill gärna få kontakt med er.
Svar på tråden: Barn med andningsunderstöd

Hej!

Skrivet av  cecilia
Min dotter har en muskelsjukdom och är tracheostomerad och har Bi-pap som andningshjälp. Du får gärna maila mig privat om du vill. [email protected]
 

Respirator och track

Skrivet av  Chri
Här finns ett till barn med respiratorbehov, han är även trachetomerad sedan snart tre år, innan hade han nattrespirator med näsmask. Hör gärna av dig, mailadressen finns i min info.
 

Du är inte ensam..

Skrivet av  tyra
Även vår pojk har respiratorliknande andningshjälp, dock inte track. Vi är en liten grupp, men du är inte ensam. Hör av dig till mig om du vill.
[email protected]
 

Vi är i samma situation

Skrivet av  ulrica
Jag är mamma till en flicka på elva år som är gravt flerhandikappad. Sedan tre veckor tillbaka behöver hon andningshjälp iform av respirator, syrgas samt har genomgått tracheostomi. Jag söker kontakt med föräldrar som är i samma situation för att utbyta erfarenheter och stöd åt varandra. Maila mig; [email protected]
 

Tack!

Skrivet av  ires
Tack alla ni som svarat här, vilket stöd!
Jag skriver till era mailadresser för närmare kontakt.
 

Hejsan!

Skrivet av  Monica
Jag har en dotter som har track. Hon har en cp-skada i botten och flera andra funktionshinder. Tracken har hon haft i snart 4 år nu faktiskt. Hon klarar sig utan andningshjälp.
Det vore kul om vi kunde få igång nån typ av nätverk bland barn med andningshjälp och /eller track.
Vi har kännt oss ganska ensamma tills för några månader sen, då vi fick kontakt med en annan mamma till ett barn med track. Det är så himla viktigt att vi stödjer varandra - bara genom att finnas.
Vi bor långt in i djupa Dalaskogen så datorn betyder mycket. Mejla mig gärna. adressen finns i infon.

 

Vill gärna ha kontakt

Skrivet av  Ulrica
Hej Monica, jag vill gärna ha kontakt med dig - och med andra som är föräldrar till barn med track. Men jag hittade ej din mailadress, kan du maila mig istället? Jag tror också det är bra om vi kan bilda något nätverk kring detta så att vi kan dela erfarenheter med varandra. Hälsningar Ulrica
 

Min mailadress är

Skrivet av  ulrica
[email protected]
 

Artiklar från Familjeliv