Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Arg

Skrivet av Maria
Var hos läkaren igår. Han har sett flickan ett antal gånger, men han kom inte ihåg vilka mediciner hon står på fast han ordinerat dem. Han hade totalt förträngt att hon föddes med ett komplicerat akutsnitt där hon satt rejält fast. Däremot sa han igen att hon ser så fin ut. Ja, det tycker jag med...
Sen fick hon provsitta vilket varade i 0,5 sek. Då tar han fram ett papper ur rocken och läser diagrammen. Ja, hon saknar sittfallsreflexen. Men det behöver inte betyda något. Jag fick förstås fråga för att få veta vad han menade.
Till slut tyckte han att de kunde göra en utv.bedömning för MIN skull. Då sa jag att det borde rimligen finnas en medicinsk grund till den undersökningen, ej p.g.a min och min mans oro. Jag har en bror som är gravt utvecklingsstörd och tror mig kunna se situationen realistiskt. Min pappa suckade och sa att "tiderna har inte förändrats trots att det var 30 år sen vi kände att allt inte var som det skulle". För 30 år sen kände de att något inte stämde med min bror, läkaren insisterade under två års tid att han var sen och inget att oroa sig för. Han är fortfarande idag på en 4-årings nivå. Med min flicka är jag nästan säker att hon är bra mentalt, men undrar över motoriken och utvecklingen. Vad är det fråga om, snacka om frustration, jag är så naiv att jag tror att de läser journalerna och att de förklarar saker och ting för en.
Nu tar vi bakvägen, orkar inte med det stora fina sjukhuset utan låter någon anna titta på henne objektivt. Blir det föremål för utredning söker jag mig långt bort från vårt fina sjukhus.
Svar på tråden: Arg
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv