Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Barn med leukemi?

Skrivet av Maria
Hur gör man om man vill starta en ny grupp, skulle vilja starta en för barn med cancer. Hittar ingen sådan eller är det jag som letat dåligt. Har själv en dotter med leukemi, skulle jättegärna vilja prata med andra föräldrar i samma situation eller som har barn med andra cancersjukdomar. Behandlingarna är ju ganska lika ändå. Vore tacksam för svar.
Svar på tråden: Barn med leukemi?

maila redax

Skrivet av  cicci
s
 

hur gammal?

Skrivet av  mamma
hur gammalt är ditt barn? När upptäcktes det?
 

Min dotter var 3½ år

Skrivet av  Maria
Hej mamma! Min dotter insjuknade i akut lymfatisk leukemi (standard) i augusti 2002, hon var då nästan 3½ år. född mars 1999. Har du också barn eller anhörig som har leukemi?
 

Vad är...

Skrivet av  Lella
...symptomen på detta?
 

Väldigt olika!

Skrivet av  Maria
Tyvärr så kan det visa sig på många olika sätt, man vill väl som förälder att det ska vara homlastormande och att man förstår med en gång vad som är på tok. Men min Vicotoria hade enbart hög feber i 4 dagar, annars pigg förutom när hon hade febertopparna. Vi sökte på VC där de tog en snabbsänka som de reagerade på, har läst journalen att de redan då gissade på någon elakartade sjukdom. Vi sökte på fredagen, på söndagen var vi i Göteborg, måndag tog de benmärgsprov, tisdag eftemiddag kom svaret Akut Lymfatisk Leukemi och 1 timme senare så var behandlingen igång med cytistatika. Förloppet kan alltås gå väldigt snabbt.
Men andra barn kan gå med det länge oftast har de värk i benen, är trötta och bleka. Oftast stora blåmärken på kroppen. De friska blokkropparna äts upp av de elakartade så de är väldigt låga när man kommer in. Hoppas att det gav lite svar på din fråga
 

Artiklar från Familjeliv