Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bajsproblem

Skrivet av Jonna
Petra undrade i höstas om hon var ensam om att ha barn med bajsproblem, det är du inte. Min pojke är snart 8 år och det kommer bajs i byxorna dagligen, vilket är jobbigt för oss med all tvätt och generande för honom när det luktar. Vi försöker få in rutiner med toalettbesök men det fungerar inte alls. Har varit till barnläkare som rek lavemang och toabesök på regelb tider, men det fungerar bara så länge man håller på med lavemang dagligen och det kan man ju inte göra i längden. Han har haft dessa problem i cirka 3 år nu och de håller i sig. Vad ska man göra??
Svar på tråden: Bajsproblem

B-problem

Skrivet av  Sue
Vissa barn tycker inte om att gå på toa, allra helst inte i skolan. Att variera att barnet dricker både mjölk och juice varje dag, variera lunch och middag tycker jag är bra. För mycket mjölk kan de bli hårda av. När de sedan behöver gå, så har de inte tid.
Sedan kan det vara allergi mot mjölkprotein.
 

mjölkprotein

Skrivet av  elizabeth
det första somslog mej itanken var alergi mot mjölkprotein,har du försökt ta bort bort det?
Min fem årige son har samma problem, har dock blivit något bättre sen vi slutat med mjölkprodukter.
Lycka till
 

Artiklar från Familjeliv