Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

barn med hjärntumör

Skrivet av majkan
hej har en tjej på 8 år som har haft hjärtumör och har fått jätte mycket seneffekter av all behandling undrar om det finns nån som har gått igenom nått sånt som jag och min dotter har . Har helt vårdbidrag på henne pga att hon inte fungerar som en normal 8 åring ska göra .Ser ingen chatt som innehåller cancer frågor så jag vet inte om jag har hamnat rätt ?? // majkan
Svar på tråden: barn med hjärntumör

Saknar detta också!

Skrivet av  Maria
Har också letat efter en grupp med barncancer, vet ej hur man söker om detta. Någon som vet? Tror att det är ganska många som söker detta. Min dotter har leukemi, jag är med på en mailinglista som varmt kan rekommenderas. Där finns familjer med barn som har cancer, även hjärntumörer som i er fall. Skriv till [email protected] , du för då ansöka om medlemsskap. Skönt att prata med andra som har samma problem. Lycka till!
 

tack

Skrivet av  majkan
ja det är ju skönt att få prata av sig lite med nån som vet vad man genomlider tack / majkan
 

hur går det till ??

Skrivet av  majkan
hej .. skrev till barncancer och ansökte och dom ville ha uppgifter om oss och så men fattar inte riktigt vart jag ska skicka det , skriver jag bara ett vanligt mail tillbaka till dom med mina uppgifter eller ?? hur gjorde du ?? tacksam för svar // majkan
 

Så här gör du!

Skrivet av  Maria
Du kan maila till [email protected] , Diana heter listmamman. Hon kommer att skriva till dig om du uppger din mailadress. Där får du berätta lite om dig själv, hur du är anhörig till något cancersjukt barn osv. De godkänner inte vem som helst, utan man ska ha en koppling till barncancer. Sedan skickar hon ett godkännande till dig, ger dig lösenord osv. Du kan näven kolla in på www.kanalen.org/barncancer , därifrån kan du också anmäla dig. Sedan skriver man till en öppen lista där alla medlemmar läser vad alla skriver, tror vi är runt 35 st just nu. Lycka till, hoppas vi ses på listan.
 

Artiklar från Familjeliv