Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

någon annan

Skrivet av cutecat m maximilian
Hallå
Om en månad ska vi gå och röntga Maxis njure och då ska de först föra in ett rör i hand urinrör för att spruta in kontrast tills han kissar och se om urinen kommer ut som den ska eller om den samtidigt rinner tillbaka.
Sen ska de sätta ett rör i någon ven för att spruta in radioaktivt ämne för att kunna röntga njurarna(det är inget farligt ämne)
Är det någon som genomgått denna behandling?
Jag kommer inte vilja vara i rummet när dessa undersökningar görs.
Tacksam för svar.
Kram cute stolt mamma till Maximilian f.25/7-03
Svar på tråden: någon annan

ska han vara sövd?

Skrivet av  Anette
Annars vill han nog ha sin mamma med sig i rummet. Lyca till med undresökningen och hoppas att det går bra!
 

Du bör vara med..

Skrivet av  E
Hej!
Mitt barn har gjort bägge dessa us. På en så lite är det helt lugnt. Du bör ju vara med, jag tror ej man söver för detta. Mitt barn var 4 år då detta gjordes och det gick helt ok. Ta det lugnt så är det över på ett kick.
 

tack för de orden...

Skrivet av  cutecat m. Maximilian
Tack för dina lugnande ord..är extremt nervös för detta.Är rädd att han ska börja gallskrika men känner jag honom rätt så kommer han att sova,vilket jag hoppas och då bryr han sig nog inte.
Visst blir man lite lessen som förälder när ens barn ska gå igenom en sådan sak.
Har ditt barn åsså en dålig njure?
Ha en trevlig helg.
Kram cute stolt mamma till Maximilian f.25/7-03
 

E, snälla...

Skrivet av  Linda
har du barn med VUR??
 

Jag vet ej...

Skrivet av  E
Vi vet om en utretavalvel( urinrörsmissbildning) som leder till reflux och om detta fortgår njurskada. Vårt barn är numer transplanterad.
 

Artiklar från Familjeliv