Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Stefan med tvillingar????

Skrivet av maria
Kan kanske missta mig helt men chansar i alla fall.
Är det du Stefan som tillsammans med din sambo/fru och tvillingar låg på ALB samtidigt som oss i mars månad.Jag heter Maria och låg på q63 med min son Viktor som har downs syndrom och var opererad för stopp i tarmen.Om det är du så delade våra söner rum ett tag då de båda låg på övervak rum 7.
Omdet är du så hoppas jag att ni har det bra och att det har löst sig så bra det kunnat för er.

Hoppas inte att du tar illa upp för att jag undrar om du är den Stefan som jag tror.Är du det inte kan du helt bortse från detta.

Jag är mest inne på downs-sidan och skriver under sign maria.

Ha det gott
Maria.
Svar på tråden: Stefan med tvillingar????

Jodå!

Skrivet av  Stefan
Visst är det vi!
Vi blev helt utskrivna den 15:e april, och på det stora hela har det väl gått bra.
Förutom felen som du såg, arm+ben+esophagusatresi, så har han även problem med andning.
Så vi ger honom syrgas nu över nätterna. Han vill inte heller gå upp i vikt riktigt som han ska.
Viktor väger 4,9kg, jämfört med hans bror Albin, som väger 7,8kg ungefär.

Men han och vi kämpar på. Vårt närmaste mål är att försöka få mig anställd som personlig assistent för Viktor. Får se hur det går, FK och kommun kommer hem till oss i veckan.

Hur har det gått för er?
 

Hejsan Stefan

Skrivet av  maria
Det går att hitta en nål i en höstack!

Skönt att höra att ni har det bra trots att det blev ytterligare lite mer "problem" för er.Men då jag upplevde er som två öppna,glada och starka föräldrar så vet jag att ni kommer att klara detta bra.

För oss var det en strulig tid även efter hemkomsten från ALB.Viktor hade svårt att äta,gick dåligt upp i vikt,stora och många "konstiga" kräkningar och livet var allmänt skitjobboigt.Vi for ut och in på sjukhus i ytterligare närmare 2mån.
Till slut blev vi inlagda hela familjen för vi var totalt sluta och framförallt jag.Viktor hade då i stort sett slutat att äta helt och börjat att gå ner i vikt.

Men efter 2ve på sjukhuset så bara vände det i stort sett över en natt.
Så sen i mitten av juni tycker jag att det har blivit bra och vi kunde börja njuta av att få vara en familj igen.

Viktor är fortfarande ganska muskelsvag än men han gör framsteg i alla fall och det är det viktigaste.
Han är hur snäll som helst och mycket nöjd med livet och det är han väl värd efter den tuffa starten han fick i livet.Han är ganska tjock och rund han väger runt 8kg.

Det var kul att få höra ifrån er vill du får du gärna maila mig [email protected]

Sköt om er och hälsa familjen

Kramar Maria
 

Artiklar från Familjeliv