Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Silver-Russells Syndrom...Nån?

Skrivet av Sussi m Joar 030503
Vill komma i kontakt m andra föräldrar till dessa barn...
Svar på tråden: Silver-Russells Syndrom...Nån?

Min kompis son har S R Syndrom....(långt!!)

Skrivet av  Charmo
Hej!
Min kompis son som idag är 9 år har Silver Russels Syndrom. Jag började lära känna honom när han var 4 år ( Min son var då 2 år ) och då var dom lika långa fast Daniel ( Min kompis son ) var smalare. Han har nu fått tillväxthormon sedan han var fyra och han har växt otroligt bra och är idag som vilken nioåring som helst.
Enligt min kompis så har han väldigt många utav de karaktäristiska drag som syndromet har, men jag tycker inte att det märks så mycket. Hans ena ben är 4 cm kortare och han måste specialbehandla sina skor så att ena sulan blir tjockare, men idag är dom så duktiga på detta att man inte lägger märke till detta. Jag vet att min kompis också hade samma fråga som du om det finns några andra som har detta. Hon var medlem i RBU/kortväxta och fick därigenom kontakt med andra föräldrar. Idag tycker hon inte att det ger så där jättemycket för att Daniel är helt normal ( det är ju inget fel på huvudet ) i övrigt och han idag vill umgås med sina kompisar än att vara på "trista" läger o.d...Min kompis tyckte att när Daniel var liten så visste hon inte så mycket om hur hans framtid skulle se ut och hon var i din sits och hade tusen frågor...
Jag tror att det hjälpte henne en hel del att gå med i RBU och därmed få kontakt med andra. Jag har själv en handikappad dotter och jag tycker att det är bra att man kan få tips och hjälp.
 

Min son har silver-ruseel syndrom

Skrivet av  Helén
och jag kommer gärna i kontakt med dig!! Jag har massor av information att dela med mig av och jag känner flera andra barn med silver-russel och även en vuxen man. Skriv skriv skriv !!!! till [email protected] mvh!!
 

Tack för era svar!!!

Skrivet av  Sussi m Joar 030503
:)
 

Artiklar från Familjeliv