Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hypospadi....

Skrivet av Vivi m Isak och Verner
Vår son Verner som är 2 månader föddes med hypospadi.
Vi ska bli kallade till en undersökning nu i höst/vinter och nu undrar jag om det finns fler här som har barn med hypospadi?

Har försökt att söka information på nätet nu, men det är inte mycket som står där.
Svar på tråden: Hypospadi....

Vår son har det.

Skrivet av  Ullet
Inget märkvärdigt, de fixar till det om urinröret mynnar alltför långt från den tänkta skåran, annars klarar dom sig bra med det. Vad vill du veta om hypospadi? Kanske jag kan ge litemer info? *ler*
 

Ok..

Skrivet av  Vivi m Isak och Verner
Nej Verner klarar ju att kissa som alla andra, jag bara undrade lite hur ingreppet går till och hur lång tid det tar - kanske är olika iofs?

Vet du hur det funkar med barnförsäkringen? Vi hade en försäkringskille här idag och vi nämnde inte något om hypospadin. Han är ju kärnfrisk i övrigt så det tänkte vi liksom inte på...
 

En av mina pojkar har det

Skrivet av  Annis
En lindrigare variant som opererades när han var 10 månader. Nu är pojken nio år och nyligen fått operera en förträngning i urinröret som uppstått pga ärrvävnad. Nu går han på kontroller för att mäta vilket flöde urinen har, så att det går att upptäcka när ärrvävnaden kommer att ge problem igen. Trist, men det går att leva med.

Om du vill veta mer så mejla mig gärna på [email protected]
 

Hej!

Skrivet av  Joakims mamma
våran kille föddes med hypospadi, vi gjorde en lyckad operation för 1½ år sedan. Nu mera ser han ut "som alla andra"
Operationen var en plastikoperation, som var över på en timme och vi åkte hem samma eftermiddag.
Jag kanske kan berätta mera om det är något du undrar?

 

Tack alla som svarat

Skrivet av  Vivi m Isak och Verner
Jag känner mig inte orolig inför det hela, men undrade lite vad det går ut på - själva operationen alltså och vad som händer med barnförsäkringen...
 

Artiklar från Familjeliv