Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hallå???

Skrivet av Åsa
Det är väl lite lite fart på denna sida nu, tycker ni inte det?

Vi har haft mycket för oss i vår familj och många läkarbesök senare sitter jag nu på en stol framför datorn och inser att helgen bör användas till graninköp, julklappsshopping, köksbestyr och mycket, mycket mer.....phu.....plötsligt inser man att julen inte innebär lugn och stillhet med automatik. Det gäller visst att arbeta hårt för att få uppleva den och då menar jag inte hårt som i fysisk ansträngning, utan snarare hårt för att finna tid och ro att lyssna inåt, finna stillhet och lugn!

Vi har äntligen fått operationstid strax efter jul och skall försöka ladda batterierna så gott det går!

Hoppas att ni alla får en stund av lugn under julen!
Kram
Åsa
Svar på tråden: Hallå???

Jag skriver

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
inte mycket här p.g.a att jag verkar vara den enda här inne som har barn med Sotos syndrom. Jag hittade en och hon mailade mig, jag svarade och sen har jag inte hört mer. :-(

Vad ska ni operera? Lycka till i alla fall! :-)
 

Håller med!

Skrivet av  Monka
Oftast så är det ju folk som frågar om olika symtom eller efter fler med samma syndrom eller så. Men egentligen så borde ju vi alla som hör hemma under övriga funktionshinder ha en massa gemensamt. En ovanlig diagnos, frågorna från omgivningen, kampen i sjukvården för att hitta läkare som _kan_, bristen på förståelse och mycket mer.
Kanske jag är ensam om att känna så, att det kvittar vilket funktionshinder nån har, erfarenheterna äör ändå rätt lika??
 

Jag håller med jag också

Skrivet av  anita
Finns ju mycket man kan få stöd och hjälp med oavsett om de har samma diagnos eller inte.

God jul på er alla om vi inte hörs innan!
 

Jag håller också med

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
Det är bara tråkigt att min sons syndrom är sällsynt här inne. Eller tur, ja ni förstår. Men stöttekramar kan man ge i vått och torrt! :-)
 

Artiklar från Familjeliv