Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mönster till skötväska?

Skrivet av Bella
Hej!
Jag skulle vilja sy en skötväska. Är det någon som vet var man kan hitta mönster?
Svar på tråden: Mönster till skötväska?

*funderar*

Skrivet av  kylie
fanns i "allt om handarbete" för något år sedan... Mitt tips är att du går ner till ditt bibliotek och ber att få titta i alla tidningar från typ 97-98.
 

Jag har ett

Skrivet av  Agneta
som jag hittat på nätet men lyckas inte hitta det där nu. men jag kopierade det så jag kan maila det till dig om du är intresserad.
 

Va bra!

Skrivet av  Bella
Maila mig på [email protected] (om du vill ha min snail-mail-adress så lämnar jag hellre den lite privat).
 

Det här mönstret använde jag.

Skrivet av  Lena W. m. Jenny 31/5
Jag var in på febrauribarn-2001 och hittade det innan lillskruttan var född. Jag tycker själv att den blev jättefin. Jag tyckte nämligen inte om Brios skötväska så jag sydde denna i mörkblått med mönstrad flanell inuti och så köpte jag en applikation med prästkragar och sydde på framsidan av väskan.

Adressen är:

http://hem.passagen.se/februaribarn/vaska.htm

Jag tyckte att det verkade krångligt först men det var lätt att följa beskrivningen när man väl var igång. Jag var lite lat också så jag struntade i dragkedjefacket som ska vara frampå.
 

Så syr jag mina väskor.

Skrivet av  Felix mamma
Jag har en egen sen har jag sytt som present till mina vänninor.
Det är en jättebra model.

Tänk på att ett lite kraftigare (möbeltyg) men ändå blankt tyg gör att inte smuts fastnar så lätt och gör väskan stadigare på engång. Om du tar vaxduk som insida så behöver du inte ha plastadfrotte som skötbädd utan kan använda vilken handduk som helst. Den är mucket lättare att tvätta och byta ut, ibland flera gånner om dagen.

Lycka till
 

Det är det mönstret jag har

Skrivet av  Agneta
så det är nog smidigare om du går direkt in på den sidan för det syns bättre där!
Lycka till
Agneta
 

Artiklar från Familjeliv