Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hårda kanter...

Skrivet av Ia
och hörn, vad göra?
Har prövat allt som finns i AKTA-butiken. Han drar bort rubbet. (snart 1 år) har även prövat mjuka lister som fästs med DH-tejp, borta...Någon som har nåt bra tips?
Svar på tråden: Hårda kanter...

Om det är till ett bord...

Skrivet av  Annica
kan man göra som mina vänner gjorde: De tog en tjock svart slang och sprättade upp den och tryckte fast runt bordet, och superlimmade ihop ändarna. Det blev rätt snyggt, fast det beror väl på vilken inredningsstil man har för övrigt.

Förutom att ta bort sakerna är det ju bara att vänta... Han kommer ju snart att lära sig!
 

det låter ju...

Skrivet av  Ia
bra men hur får man sen bort superlimmet från ett antikt bord utan att förstöra lacken?
 

jag tror hon menade

Skrivet av  emsalie *<:-)
att dom enbart limmade ihop kanterna på slangen, utan att limma fast slangen i bordet. Eller?
 

Precis!

Skrivet av  Annica
Jag skrev att de "superlimmade ihop ändarna.", så då menade jag ju slangens ändar...
 

Aha...

Skrivet av  Ia
då förstår t.om. vi ;o) funkar tyvärr inte, som sagt, hårda nypor. Pillar bort den på stört om den inte var fastspikad ochså?...
 

Men

Skrivet av  Madde B
Om ni drar åt riktigt hårt så tror jag det är omöjligt till och med för en klåfingrig stark person att få bort det. Tänk själv hur svårt det är att få på och av cykelslangen från hjulet. Om han inte är Starke Adolf i miniupplaga ;-) hjälper inget pillerill i världen om han inte drar isär slangändarna
 

Artiklar från Familjeliv