Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Luktar fy i kylen

Skrivet av AmC
vad kan man göra för att få bort lukten. Har skurat och skurat, tagit ut allt och tvättat det som gick. Har burkar med ättika men det luktar fortfarande. Inge vidare att öppna kylen....

Anledningen till att det luktar är att jag hade två väldigt mögliga potatisar och när jag tog dem så sprack de och utgav en hemsk arom..... jag har potatisen i en plast låda och lukten har liksom satt sig i den och så har jag inte tänkt på det och den har stått kvar ett par veckor efter det.. misstag!

Nu har jag tagit ut den och skurat som sagt men utan något bättre resultat. Det luktar inte lika mycket men det känns när ma öppnar dörren.

Någon som har ett bra tips?
Svar på tråden: Luktar fy i kylen

har du

Skrivet av  Petra
provat en isär skuren citron? Jag brukar bara lägga in en citron isärskuren i kylen.
 

nej det har jag inte

Skrivet av  AmC
tack för tipset ska prova det i morgon när jag inhandlat en.
 

Självavfrostande kyl?

Skrivet av  fikonstina
Samma problem hos mig, skurade flera varv, diskade alla flaskor mm, ingenting hjälpte.

Tillslut kom jag på att det kanske var något med självavfrostnings systemet.

Jag drog fram kylen och på baksidan finns en slags öppen behållare dit vatten från kylen skall droppa ned i, den var supersmutsig.

Jag diskade den och sedan tog jag en fiskelina med tyngd i och drog genom den långa droppslangen, från insidan av kylen till behållaren på baksidan.

I linan knöt jag fast små remsor av lakansväv och vips så har jag en slags piprensare, lite rengöringsmedel på trasorna och dra fram & tillbaka tills man är nöjd. Problemet löst, lukten borta.
 

Vilken klurig brud!!! imt

Skrivet av  Sniff
...
 

testa med kol..

Skrivet av  jojje 22
Det kol som vi har till spisfläkten kan man ha i kylen och det tar bort äcklig lukt.
 

i USA så har man

Skrivet av  Jaana
Bakingsoda paket i kylen de suger åt sig all möjlig lukt, jag tror att det blir bikarbonat på Svenska.
prova o ställ in en liten ask med det i kylen.
 

Artiklar från Familjeliv