Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Viktoriagården i Malmö?

Skrivet av Felicia
Någon som känner till eller har fått hjälp från Viktoriagården i Malmö?
Svar på tråden: Viktoriagården i Malmö?

Det ska vara

Skrivet av  Petra
ett jättebra ställe där man arbetar mycket med mamma-barnrelationen. Har ingen erfarenhet av det själv, men har bara hört gott om det. De ska vara bland de bästa i Sverige och många blir remitterade dit även från andra delar av landet. Så har du fått möjlighet att komma dit så tag chansen!
 

Jag har varit där

Skrivet av  Knoppen
och det var för jävligt första gångerna, för jag ville väl inte sitta där och bli uttittad som något psykfall, men nu måste jag säga att ingen på jorden har gjort så mycket för mig som dessa underbara människor som jobbar på Viktoriagården i Malmö! De hjälpte mig att ta mig ur depression, att tro på mig själv som mamma, att reda ut min praktiska och ekonomiska livssituation, att reda ut relationen till den inte särskilt entusiastiska barnafadern, osv. Under den värsta tiden i mitt liv var de helt klart min livboj!! Nu mår jag bra och jobbar och min son har en god relation till sin far. Lycka till!
 

Har oxå varit där!

Skrivet av  mammie
Helt fantastiskt! Vicktoriagården blev min trygghet när allt annat var ett kaos! Så mycket stöd o värme har jag aldrig tidigare eller senare träffat på!
Nu är det visserligen 12 år sedan men fortfarande tänker jag på den tiden med glädje o tacksamhet. Utan Vicktoriagården hade jag nog inte haft några glada minnen av min sons babytid funnits!
 

Artiklar från Familjeliv