Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

har sån prestationsångest...

Skrivet av elina
känns som jag inte klarar nåt ensam med mitt barn. hon är 8 mån drygt och vi har aldrig varit helt ensamna en natt. (har hälsat på mina föräldrar utan min sambo men då har mina föräldrar avlastat mej massor)

nu åkte en väninna bort över helgen och hennes man var hemma med deras 10 mån tjej... då känner jag mej bara uuusel. jag skulle aldrig känna att jag klarade att min sambo skulle åka bort en helg...

det är som det har hakat upp sej för mej och jag ser det först nu. jag har hela tiden tänkt, när hon blir lite större kan jag vara ensam mer med henne...

jag är hur käck som helst när andra är med oss - men jag får panik av tanken att vara ensam länge med mitt älskade barn. fy fan vad dålig jag känner mej
Svar på tråden: har sån prestationsångest...

Känner igen mig

Skrivet av  Anneli o Simon
i det du säger.Vår son är 6 månader nu och pappa har varit hemma o varit pappaledig i 3 månader.
Före dess var jag väldigt deppig och kände att jag inte klarade av nånting. Iom att jag inte ammade så gick det bra att börja jobba. Nu känner jag mig fit for fight igen.
Gör som så att han går ut med nåra kompisar på kvällen så att det bara blir några timmar. Då kommer du att tänka som jag gjorde, att det här kan ju jag.
 

Mig hjälpte det...

Skrivet av  C
... att tänka på min kompis som redan från början varit ensamstående mamma till sin tjej. Kan hon vara ensam ALLA nätter så borde väl jag kunna klara en helg. Och det kunde jag ju förstås. Det var faktiskt himla mysigt. Satt vid köksbordet och åt middag med min kille som är 6 månader och talade om för honom att nu var det han som var mannen i huset :-) Och det var sååå mysigt att träffa min man igen efter att ha varit ifrån varandra i några dagar. Det behövde vi nästan om jag ska vara ärlig eftersom det varit lite väl intensivt sen vår son kom.

Du kan väl se till att din man har mobilen på ifall att du behöver nå honom. Jag tror att det är en hang up som du bara behöver komma över.
 

Artiklar från Familjeliv