Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Orkar inte med mig själv

Skrivet av lilla P
Känner bara att jag snart inte orkar mer, har en son på 5 samt en ny liten dotter på 2 månader. Dottern skriker mycket (har kolik) och jag bara orkar inte med det. Fösöker med allt, amma (hon bara sliter och rycke3r och skriker) bär, kör i vagn, kör i bil och visst funkar vissa saker men aldrig så pass att jag hinner återhämta mig känns det som. Vill inte må så här. Kan inte äta mat, mår illa men vräker i mig sött och fett som choklad o dyl.

Känns som hon ständigt är på mig, hon sover oftast i min famn då hon vägrar sova någon annanstans.

Svar på tråden: Orkar inte med mig själv

Du har inte någon...

Skrivet av  Miot
...som kan komma och "ta över" ett tag så du får lite avlastning? Typ mamma, syrra eller ngt liknade?
 

Hjälp att få

Skrivet av  MaritaM
Hej!
Jag heter Marita och är 34 år. Jag och min sambo har två tjejer på 3 och 1½ år. När den yngsta flickan föddes hamnade jag i en depression, men det förstod jag inte just då, kände bara att jag jämt var arg, ledsen, skrek åt familjen. När jag någon gång skrattade kom det aldrig från hjärtat och nånting var fel. Sån här är inte jag, kände jag.
Efter 4 månader sökte jag upp kuratorn på vårt BVC och vi träffades och jag öste ur mig allt som jag bar på.
Det var min räddning! Att prata, prata, prata med någon utomstående. De är professionella och har tystnadsplikt.
Om och när du orkar, sök hjälp för det finns att få! Antingen via din BVC-sköterska eller BB/förlossningen, de vet vad det handlar om!
Sköt om dig/marita
 

Vet hur det är..

Skrivet av  en som vart där..
Jo att prata med någon hjälper väldigt mycket , och sen om du inte redan provat finns det finifom, droppar som löser upp luftbubblor i magen. Finns att köpa på apotek. Du ger dropparna före varje amningstillfälle.

Detta hjälpte på min lilla tös, som var ledsen jämt.
Har du någon kompis som du vågar be om lite hjälp?
 

Artiklar från Familjeliv