Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

andra med anusruptur?

Skrivet av ledsen mamma till 1 månadsbebis
undrar lite om andra som fått bristingar genom hela anus. Fick detta, vilket med en jobbig förlossning gjort mig jätte deppig. Hur länge har man besvär och ont, läkarna kan inte riktigt svara. Skulle vilja komma i kontakt med andra mammor som fått likadana brisningar och höra hur dom mår.
Svar på tråden: andra med anusruptur?

Usch...

Skrivet av  Jess
det är inte roligt. Jag fick det vid min förlossning 02. Det plus mycket andra smågrejer samt en icke fungerande amning höll på att ta knäcken på mig. Men det blir bättre!!!
Vid ca 3 månader kände jag mig hyggligt återställd, sen var det ju i övrigt mycket mörka tankar som förpestade tillvaron. (Varför det blev som det blev på förlossningen t.ex.)
Jag hade svårt att ta till mig barnet ö.h.t. Just sådana känslor är nog svåra att berätta om för omgivningen, för man känner ju att man ska vara så GLAD när man har fått en bebis!
Det är första gången jag är in på det här snacket, men jag ska gå in nu ibland och kolla hur det går för dig!

En sak jag har tänkt på nu när det är dags för mig att få en liten bebis igen är varför jag inte fick någon form av uppföljning på mvc. För jag mådde definitivt inte bra. (Nu får jag gå till Aurora) Jag tror att jag hade behövt få älta mina tankar med någon som orkade lyssna (hemma kände jag mig väldigt tjatig och tråkig med sambon), så jag föreslår att du ringer din bm och får tid till Aurora redan nu!

Lite svamligt och långt men fråga mer om du vill.
Det blir bättre, men jag förstår hur du kan känna dig nu.
 

Spfinkterruptur.

Skrivet av  M
Jag drabbades av partiell spfinkterruptir, vet inte om det är samma som anusruptur? Min dotter föddes mars -02. Jag hade fysiska problem såsom värk och tryck i underlivet ca 4 v. Fem veckor efter förlossningen fick jag min journal hemskickad. Det var skitjobbigt att läsa om operationen och vad de hade gjort. Kändes så sterilt på något vis. Jag önskar att jag hade tagit kontakt med min förlossnings bm och pratat om mina känslor. Mitt råd till dig är att ta kontakt med någon bm och prata om detta. Du kanske kan ta upp det på efterkontrollen?
 

Artiklar från Familjeliv