Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Synhallucinationer!

Skrivet av Hemsk upplevelse
Min son har nu fyllt två, han är en glad och harmonisk liten kille som charmar alla och själv har jag gått tillbaka till jobbet (+ studerar halvtid på högskola), är välklädd och mår hur bra som helst. Annat var det när han var nyfödd! Graviditeten och förlossningen gick i stort sett bra men efteråt blev det mesta kaos. Jag vågade knappt hålla i den lilla "sladdriga" kroppen med den vingliga stora huvudet och tyckte han såg konstig ut med de ihopklämda anletsdragen. Dessutom fick han gulsot och ville bara sova och amningen fungerade inte heller. Till råga på allt fick jag en kraftig infektion i livmodern och fick intravenöst antibiotika och fick ligga på eget rum. Min sambo och jag blev osams, han ville inte ha barnet från början. Så det mesta kändes ganska dystert. Då hände det vid 2 eller 3 tillfällen att jag, vid vaket tillstånd, fick riktiga synhallucinationer. Jag visste att det inte var på riktigt, men jag såg det ändå klart och tydligt, och det var givetvis fruktansvärt obehagligt. Så småningom fick jag tvångstankar om att jag exvis skulle skada mitt barn, vilket lär vara väldigt vanligt men också är trist. Nu i efterhand tycker jag att det är en extrem upplevelse att föda barn och ta hand om ett litet hjälplöst barn, det är givetvis underbart också och jag skulle absolut vilja ha ett barn till (min sambo vägrar), men det är fullkomligt överväldigande. Ni som mår dåligt skall inte tveka att söka hjälp, men det går säkert över ändå, och när barnet blir lite större (sover längre perioder på nätterna osv) så blir tillvaron lite ljusare. Därmed inte sagt att det bara är frid & fröjd med en tuff liten tvååring som skall sätta sig på tvären och visa sin egen vilja när man är stressad på morgnarna, men det är en annan historia!!
Svar på tråden: Synhallucinationer!
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv