Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ilska någon???

Skrivet av Karin
Har en son på nio månader, hade en svår förlossning, och hade mycket ont efteråt och komplikationer. har mått dåligt från och till pga förlossningen, när jag tänker på den vill jag bara gråta... Och nu de senaste veckorna, dagarna har jag känt obeskrivliga ilska mot mig själv och min sambo och min son. Som oftast följs av gråt... vad ska jag göra, jag är vanligtvis glad och utåtrikad, men nu vill jag bara gömma mig...
Svar på tråden: Ilska någon???

Ring BVC

Skrivet av  Lena
Hade också en jobbig förlossning o fick en depression efter. Pratade m BVC-psykolog vilket först inte funkade mer än att jag fick prata av mig vilket iofs hjälpte litet grann. Flyttade sedan till en annan stad o fick prata m deras psykolog. Äntligen ngt som hjälpte!!! Fick inte bort depressionen helt men fick jättebra hjälp att bearbeta förlossningen. Det skall du absolut göra. Funkar det inte m den psykologen så vänd dig till en annan. De är experter på precis det här på bvc. För mig var det en lång process att ens söka hjälp eftersom jag nästan har sjukligt svårt för det men det är absolut vad du skall göra med en gång. Ring din bvc-sköterska eller psykologen direkt, gratis är det dessutom. Har du inget förtroende för din bvc-sköterska så ring din bm. Även aurora på sjukhuset brukar kunna hjälpa till med bearbetning. Är helt övertygad om att du behöver bearbeta detta med ngn expert o om det inte är tillräckligt kanske du behöver läkarhjälp för depression. Det finns jättebra hjälp att få o du är lång ifrån ensam. Tror du behöver gå igenom förlossningen i detalj o sätta ord på dina känslor o få fråga allt om o om igen så lättar det nog. Är själv inte ute på andra sidan helt men är på god väg. Lycka till!
 

Hej

Skrivet av  Karin
Tack för ditt svar. Hjälpen är på väg.
 

Artiklar från Familjeliv