Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det babyblues?

Skrivet av Jennie med Neo 21/8 (fd bf 20/9)
jag har börjat känna mig lite "deppig", vet inte om det är någon efter förlossningen släng, eller om det är något annat. Jag känner så efter att jag har umgåtts med vissa personer, så jag börjar undra om det inte är personrelaterat. Men det är så svårt att veta om det är det, eller om det är en depression. Krångligt? Ja det känns krångligt just nu i min hjärna.

Det känns som om jag inte duger... En hemsk känsla som tär på en innifrån och ut...

Kram Jennie
Svar på tråden: Är det babyblues?

Vet inte

Skrivet av  Lena
Men kan iaf trösta dig med att du inte är ensam om att känna på det viset. Vissa perioder känns det som att det är fel på andra, andra perioder känns det som att det är mig det är fel på. Det enda jag har kommit fram till hittills är att flera mina relationer inte fungerat så bra på sistone. Några går dock inte att reparera tror jag. Har insett att jag har några vänner som bara tär och trycker ner och nu när jag har barn är jag mer sårbar än förut. Jag fixar det inte längre. Svårt dock när det handlar om mångåriga "vänskaper". Vill inte klippa helt utan försöker hålla distans. Hoppas du kommer till klarhet! Kram!
 

Artiklar från Familjeliv