Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny här jag med!

Skrivet av sarabanan med Stella 25/2-04
Hej!
Jag brukar mest hålla till i ankomst 2004/03 och Vårbarn04. Men idag slog det mig att det säkerligen måste finnas ett sånt här snack där jag skulle känna mig hemma. Och visst fanns det det.

Min dotter Stella föddes i v.35+6 och var tillväxthämmad pga havandeskapsförgiftning. Jag var på lägesultraljud och det slutade med ett akut snitt. Hon vägde 1748 g och var 41 cm lång. Idag är hon 57 cm och väger 4,3 kg.

Senast igår var det någon som frågade om hur många dagar hon är. Och man har ju fått vänja sig vid att folk förfasar sig över en och undrar om vi verkligen får vara ute med en så liten bebis.

Bilder på oss finns på min hemsida. Adress i info.
Ha en skön julidag alla mammor, pappor och barn!
Svar på tråden: Ny här jag med!

Hej Sara

Skrivet av  Louise med Isabelle 02 och Amanda 04
Välkommen hit! Så Stella är en lite premis precis som min stora tjej Isabelle. Hon föddes i v 34+4 och vägde på 2305 g och var 43 cm. Kan säga att hon idag är en väldigt livlig tvåårig som på många sätt ligger före sina jämnåriga vad gäller utveckling.

Jag tyckte också det var jobbigt i början att förklara att Isabelle var för tidigt född när folk trodde att hon var yngre än hon var men man får försöka vända det till något positivit istället och vara stolt över att vi har fått så speciella, fantastiska barn.

Hoppas att du trivs med din Moby Wrap!
 

Hallå!

Skrivet av  sarabanan med Stella 25/2-04
Jaha, så du håller till här med. Där ser man. Vi trivs bra med mobyn. Använder lite mer sällan än jag önskar, men det blir lätt så att man drar på sig babybjörnen för att det är bråttom. Men jag känner verkligen av en enorm skillnad för ryggen, så jag borde bara använda mobyn...
 

Hej!

Skrivet av  Cissi med Julian 031020
Stort grattis och välkommen! Vilken söt liten tjej ni har!
Min Julian är född i v 34+1, den 20 oktober 2003.
kram
 

Tack!

Skrivet av  sarabanan med Stella 25/2-04
Julian ser också ut som ett charmtroll. Surfade in på sidan. Vilken fin! Måste göra någon festligare sida för Stella också känner jag. Så mycket man ska göra...
:-)
 

Välkommen!

Skrivet av  Johanna
Johanna heter jag, minstingen i familjen valde att komma ut i v 31+5, och efteråt fick jag reda på att de var min gallsten som var boven - opererades 1 vecka efter förlossnigen. Han (Milton) vägde 2445g och 45cm då, nu är han en stor liten herre på 15kg och 96cm över havet (snart 2,5 år)
 

Tack!

Skrivet av  sarabanan med Stella 25/2-04
Du har också varit flitig med fin hemsida till Milton.
Får jag fråga var du hittat den informativa texten under rubriken Prematur... Jättekul med infon om andra "kändisar" som fötts tidigt och varit små!
 

Hallå där..

Skrivet av  Johanna
urdålig på att skriva ut källa, fel fel fel av mig men det är från ett litet häfte jag fick av
min underbara ssk som vi hade på neo, jag förkortade ner de markant och de där med kända personer hittade jag på 9 månader.


Tänkte på de om folk kommenterar stellas "litenhet" igen ska du säga..

Liten?? Hon?! Långt ifrån! Hon är precis stor nog. Fyller sig själv helt, på längden och på tvären, uppifrån och ner.
Är du större än dig själv kanske?"

Kram
 

Artiklar från Familjeliv