Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej! En fråga ang. hemsjukvård!

Skrivet av Anki med Jonathan
Det rullar på här nu kan man säga. Jonathan väger nu 1752 gram och är 41,5 cm lång. Han har heller ingen syrgas längre. Vi ska träffa personal från hemsjukvården KS (SABH)nu på torsdag, är det någon här som har haft med dom att göra? Är det bra?

Tacksam för svar snarast

Anki
Svar på tråden: Hej! En fråga ang. hemsjukvård!

Vi hade...

Skrivet av  -Johanna-
hemsjukvård två veckor ungefär, det var en ssk som hette maria (sös) som var "våran" syrra. Hon kom en gång om dagen och kikade till oss...
Det va jättetryggt och skönt att slippa sjukhuset!
 

hej hej

Skrivet av  sarabanan med Stella 25/2-04
Vi hade SABH i ca en månad. mars-april i år.
Det funkade bra tycker jag.
Vi fick med våg hem och förde "protokoll" över matningarna och sen gick man igenom det och räknade om matdoserna skulle ändras.

Jonathan sond-matas fortfarande va? Det gjorde Stella när vi åkte hem och då hade de som praxis att man fick med apné-larm, men det vet jag att man inte fick med från SÖS. Det var faktiskt skönt att få med det, så kolla att du får det :-)

Annars var det ibland frustrerande med SABH att det är så mycket skötare/sköterskor i omlopp. Man lärde känna dem men det var måååånga och måååånga tips/råd. Vi hade problem med att få till amningen bra och det var många som drog i mina bröst och hade sig... Ibland var de också lite dåliga på att få med sig sprutor och sånt som man rapporterat var slut. Då kunde de skylla på att det var minsann inte nedskrivet och så fast man såg att den som var där dagen innan hade skrivit ner det...

Bla bla bla. Mycket blev det och inte så sammanhängande. Fråga gärna mer om du undrar!
Var bor ni någonstans? Vi bor i Sollentuna.
 

Inte med dem men...

Skrivet av  Sara och Linus 030428 (27+5)
hemsjukvårdsteamet i Lund. Vi gick hem med sondmatning och syrgaskoncentrator och det var jätteskönt att få lov att ta hem vår lilla älskling, trots syrgastuber och 15meter slang... Vi fick besök var annan, var tredje dag då de vägde, mätte och kollade allmäntillståndet i drygt tre veckor innan vi blev "utskrivna" helt och hållet. Det kändes som en mjuklandning hemma, att de trots allt hade lite koll fast vi fick vara hemma och sköta oss själva.
Lycka till med din stora kille!
 

Hej

Skrivet av  LiAg
Inte heller med dem men med Sachsska och de var jätte bra.
De kom en varannan eller vad tredje dag och vägde och pratade. De var jätte tryckt tyckte jag.
 

Artiklar från Familjeliv