Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ni som har haft cerklage?!

Skrivet av Mia m. Mini v.29
Hoppas att ni inte har något emot att jag hoppar in här o skriver lite. :-)
HAr sett här inne förut att det är någon/några som har haft cerklage insatt under eran graviditet. Tänkte passa på och fråga lite..

Har själv ett cerklage insatt sedan grav v.16 ungefär.

Hur och när startade eran förlossning? HAnn de klippa upp cerklaget innan? Om ni gick så långt till att de klippte upp cerklaget, satte förlossningen igång direkt? Hade ni mycket sammandragningar?

Var på ytterligare ett läkarbesök igår, det buktade lite inifrån, men llivmoderhalsen var stängd och det var inte så stort tryck. Fick även en kortison spruta och ska tillbaka idag för att få en till, för att skynda på minis lungmognad. Skulle mini födas nu så är det iaf goda chanser att allt går bra, men mna blir lite orolig. Vill gärna att mini stannar kvar många veckor till...
Äter Bricanyl vid behov, sammandragningarna gör inte speciellt ont, bara ömmar och ger lite mensvärk.Men de är väldigt obehagliga då de kan komma ofta.

Ha en underbar dag
//Mia *Ella f/d-03* o Mini v.28+1
Svar på tråden: Ni som har haft cerklage?!

Hej!!

Skrivet av  Jesstess m.Liam 031204
Jag brukar inte heller hålla till här. Men jag har haft cerklage.
Mitt cerklage vart insatt i v.15+0 i vecka 20 vart jag inlagd för en massa sammandragningar jag fick brikanylsprutor och tabletter efter 3 dagar gav det med sig. sedan var det dags igen i v26 in till förlossningen igen som tur var hade inget hänt!! Efter det hade jag väldigt mycket sammandragningar tof. I v 36+1 tog dom bort cerklaget för att det tryckte på så fruktansvärt och jag låg med onda sammandragningar hela nätterna. Men du ska inte tro att min lilla prins kom ut för det. Han kom nämnligen ut i v.40+2 genom igångsättning för att hans mamma var psykiskt knäckt och grinade varje dag. Annars vet jag inte hur länge han hade stannat. Kan tillägga att han hade varit fixerad sedan v.27+ med ett huvud väldigt långt nere. Så man kan aldrig veta med ceklage.
Jag har fått en flicka född i v.25+1 (dog tyvärr efter 2½mån) Två sena mf i v.22+0 och 21+3 (det senaste även det cerklage men fick det akut,hade redan börjat att öppna mig)+tvåtidiga v.5+6 och v.11.

Lycka till!! Hoppas att din bebbe ligger kvar tiden ut!!

Kram Jessica.
 

Tack så mycket

Skrivet av  Mia m Mini v.29
För dina svar! :-)

Får se hur länge mini för för sig att stanna i magen, fick nya bricanyltabletter igår som jag ska ta varje dag och även den sista kortison sprutan. Just nu idag känns magen lite mera avslappnad tack vare tabletter och det känns skönt.

Vilken liten bus till son du hade i din mage, och jag kan tänka mig att det var oerhört jobbigt psykiskt att behöva gå ignom allt det..

Beklagar verkligen att ni inte fick behålla eran dotter.. Vi förlorade själva en dotter i v.23 förra året, som dog strax efter födseln. Som tur var så misstänkte de då att det var min livmoderhals som var försvagad och satte denna gången in cerklage.

Ta hand om er
//Mia
 

Artiklar från Familjeliv