Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Usch...ska till psykologen på måndag...

Skrivet av Sara med Linus 27+5 030428
Och göra en utvecklingsbedömning av Linus, hur han ligger i förhållande till sina jämnåriga osv. Är lite nervös för vad hon ska säga... Jag tycker ju att min lille prins utvecklas precis som han ska men man vet ju inte... och eftersom jag i grunden egentligen är pessimist så..
Någon av er som har varit med om en sådan undersökning och vill berätta vad som händer och hur era små underverk klarar att vara premisar?
Lite förvirrat men klockan är mycket...
Sara
Svar på tråden: Usch...ska till psykologen på måndag...

Hej Sara med Linus

Skrivet av  Sussie m. William f.v28+0 (030619)
Jag kan tyvärr inte säga något om utvecklingsbedömning men jag hoppas att allt ska gå bra. William har varit kopplad till KS neo ända fram till för ca en månad sedan, där dom följde hans utveckling. Han har hela tiden följt sin utveckling enligt korrigering. Men när vi träffade sjukgymnasten sa hon att det är inte ovanligt alls att så för tidigt födda barn kan ligger efter i utvecklingen flera månader till (efter korrigering) men att det brukar dom hämta upp så småningom mycket beroende hur dom mått under sin första tid, om barnet fått skador etc.
Önskar er all lycka och hoppas att det kommer att gå bra för lille Linus.

Kram
 

Det gick jättebra!

Skrivet av  Sara med Linus 27+5 (030428)
Linus har ju också undersökts regelbundet av neo i Lund men de erbjuder också en utvecklingsundersökning av en psykolog vid 1 och 2½ år (korr). Det visade sig att han ligger före sina korrigerade jämnåriga och närmare sin okorrigerade ålder både fin och grovmotoriskt, förutom att han inte går än.
Hoppas allt är bra med William!
 

Artiklar från Familjeliv