Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vet någon om för tidigt födda

Skrivet av Tezz
har större risk att drabbas av dyslexi?? har för mej att jag hört det någonstans.Men ni kanske har någon erfarenhet av detta här?
Svar på tråden: Vet någon om för tidigt födda

Har läst något sådant...

Skrivet av  MA&son
...eller liknande i en artikel i Aftonbladet. Gå in på deras hemsida och sök efter den. Om jag inte minns fel så handlade den om att för tidigt födda pojkar hade en ökad risk att få olika språksvårigheter.
 

mailat Aftonbladet

Skrivet av  Tezz
men dom fann inget men hade liksom vi en aning om att det funnits en sådan artikel.
Så det är bara att leta vidare..
 

Hej

Skrivet av  Maaria
Jag har en son som idag är 11 år och född v30,och han har svår dyslexi och damp,och vi har inga dyslektiker i våran släkt vad jag vet,det hade ju varit intressant att höra om det ligger till så,jag har även en son som är 3 år och född v28 och för honom är det lite tidigt att se om han har liknande problem,mvh Maaria
 

Jag har för mej att jag läst

Skrivet av  Tezz
en artikel om det men vart vet jag inte därav sökte jag här.
Jag har en 14 årig kille som jag nu har fått reda på han inte har ordförståelse, och nu ska dom gå vidare med en sk. dylexi test. Men det kan ta tid att få det.Tänkte bara söka lite vidare på om det kan ha ett samband med hans för tidiga födelse.För då kanske man bord nämna detta

Han är född i v.29
Jo detta med DAMP och ADHD har jag oxå hört att för tidigt födda pojkar kan drabbas av det.
Har en pojke med ADHD själv men han är inte född för tidigt.
 

Tresprakig som v 31

Skrivet av  helua
Min första son föddes i vecka 31(2000) och han är tresprakig.Eftersom han bara är 4 sa vet vi inget om dyslexi ännu men vi har precis fatt indikationer fran dagis att dom tror han har nagon bokstavssjukdom.
Omnagon hittar nagot vill jag läsa ALLT.
 

Artiklar från Familjeliv