Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hur äter era små??

Skrivet av M
hej har en tjej som kom i v 36+3. det var inga komplikationer vid födseln o hon mådde bra. Lite gulsot men inte så pass mkt att hon behövde solas. Nu är hon 9.5 mån.Hon äter så dåligt. hon är 66.5 cm lång o väger 7445 gram. Hon kan ta några skedar men sen är det bra. Hon vill bara ammas. Nu till min fråga hur äter era små? De som är äldre hur åt de då de var i hennes ålder? Är det vanligt att de som är förtidigt födda får laktos intolerans? Vet inte om hon har fått det, men eftersom hon är hård i magen o gasig...Någon som har erfarenhet av allergier av dess slag som fins..Hur vet man om de har laktos, gluten, soja el, ägg allergiker?
Hur har deras utveckling varit? Min tjej vill inte krypa, utan hon vill helst att man ska hålla hennes händer så får hon gå. det älskar hon..
Svar på tråden: hur äter era små??

Hej

Skrivet av  Jessika med Adrian 020118 (27+4)
Att hon bara vill gå och hålla i dina händer är väl hennes grej. Vissa barn kryper aldrig, så är det bara, det tror jag inte du behöver vara orolig för. Adrian gick inte förrän han var 18 månader, de får bara ta sin tid. Vad gäller maten så får du testa om hon får utslag eller blir dålig i magen av olika sorters mat. Men det finns ingen anledning att tro att ditt barn ska ha en massa allergier om det inte finns ärftligt i familjen.
Om jag fattade dig rätt så ammar du fortfarande och vissa barn är lite lata, det är klart att hon väljer att amma om hon får. Det är enkelt tryggt och smakar inte konstigt. Så försöäk vara lite tuff och se till att hon är riktigt hungrig när du matar och att hon inte vid första pip får bröstet för då lär de sig det snabbt.
Jag kämpade med Adrian och hans smakportioner eftersom han hellre ville ha vällingen(kunde inte amma)så till slut bestämde jag mig för att nu blir det bara välling på morgon och på kvällen och det funkade! Då åt han för det fanns inget alternativ.

Hoppas du blir lite klokare av det här! och lycka till önskar

 

Artiklar från Familjeliv