Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ska det vara så här?

Skrivet av mm
Jah håller på att skola in min dotter som är 22 månader. Hon trivs som fisken i vattnet. Väldigt social och utåt.
Men själva inskolningen har varit KAOS från start till början. Fick en kallelse till inskolningen 1 dag innan. När vi kommer dit får vi inget schema eller nått. Så man vet inte hur det kommer se ut från ena dagen till den andra.. Det första de kommenterar är hur liten och smal min dotter är. Är hon inte lite underviktig osv.. De kommenterar andra barn framför föräldrarna.. En pojke fick veta att han var för reserverad och min dotter är mager...
Satt och läste en artikel om ett barn som föddes med två huvuden och en kropp i expressen.. och då kommenterade inskolningsfröken.. (är i 21 veckan) att ja du.. du kanske väntar ett sånt barn,, ha ha...

Jag har världens ångest att lämna mitt barn hos människor som är så oförstående, ostrukturerade mm. Det känns inte bara och så har det känts redan innan när vi var och hälsade på.. fattar inte att jag inte litade på min intution...
Svar på tråden: Ska det vara så här?

Det var bland det

Skrivet av  lina
värsta jag hört!
Ska de fröknarna lära barnen att visa medkänsla med andra, som skrattar åt ett barn med två huvuden? Visst kan man skämta om mycket men det där var lite för grovt för min smak. Jag tycker att du ska ta ett samtal med personalen. De bör inte kommentera barn inför andra föräldrar, sådant får de ta med dig personligen. Och ett schema måste man ju ha. Hur ska man annars kunna planera dagarna?
Slå näven i bordet och kräv svar av personalen!
 

Alternativ?

Skrivet av  Lillan
Det var något av det grövsta! Finns det inget annat dagis i närheten? Visst kan man prata med personalen, men hela kulturen på det där stället verkar ju bisarr....
 

SÄg ifrån

Skrivet av  Malin med Hugo030913
Jag tycker du ska försöka säga ifrån, och säga till personalen. Du kan ju be att få tala med förskolechefen om du inte vill tala direkt med de som arbetar på din dotters avdelning. Jag skulle aldrig vilja lämna min son till en personal som beter sig som du beskriver, stå på dig och säg till.

Jag har själv arbetat på en småbarnsavdelning, och det var bland det värsta jag har hört förskolepersonal säga, så får man bara inte bete sig.

LYCKA TILL
Kram Malin
 

Artiklar från Familjeliv