Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad "ska" barnet ha för kläder i höst/vinter?

Skrivet av "Nybörjar-mamma"
Halloj!
Vill gärna ha lite tips om vad jag ska köpa för höst och vinterkläder åt min nu 16 månaders flicka som börjat på dagis. Förra vintern, när vi var hemma, sprang hon mest omkring i body och strumpbyxor inne. Byxor hade vi inte, iallafall inte när vi skulle ut och åka vagn, för det knölade bara i overallen.

Jag har frågat personalen om tips på kläder som "passar" dem och barnet men de har bara bett oss att inte sätta på body eller hängslebyxor.

Vad ska jag tex köpa för typ av overall? Ska jag satsa på "kvalite´" (dvs oftast dyrare som PoP etc)?
Tar tacksamt emot alla tips, särskilt från ersom jobbar på förskola.
Svar på tråden: Vad "ska" barnet ha för kläder i höst/vinter?

Kläder inomhus:

Skrivet av  Lillan
mjukisbyxor är perfekta, med resår i midjan. Går snabbt och smidigt att ta på och av. Strumpor, mockasiner eller tofflor brukar barnen ha på fötterna.

Ytterkläder: en overall är det smidigaste. Tvådelat på så små blir bara bökigt för personalen och tar längre tid. Vad man ska välja för overall är en smaksak. Själv hade vi en bävernylonoverall och den var superbra. Men det beror ju också på hur mycket pengar man vill lägga ner på en overall. Av egen erfarenhet tycker jag inte att de s.k märkesoverallerna är bättre än de andra, bara dyrare och ofta mer opraktiska då de ofta inte kan torkas i torkskåp vilket gör att det blir väldigt blött och smutsigt i klädhallen på dagis.

Lite av min åsikter!
 

Artiklar från Familjeliv