Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blir det verkligen bättre???

Skrivet av Leila m Cassiopeja 29/8-03 + Bf 13/4-05
Vi har inskolat dottern de två veckor man brukar, det gick över förväntan. Hon brydde sig inte alls om om vi var där eller ej. Sen lämnade jag henne i en vecka och det gick bra, bara sista dagen blev hon jätteledsen men efter det blev hon sjuk så det var nog därför.

Hon var sjuk i en vecka, sen var det lov, sen var vi på semester i en vecka. Så vi var utan dagis i tre veckor. När det var dags igen var jag med en hel vecka. Det gick bra men det räckte att jag gick på toaletten så gallskrek hon.

Nu har vi under 1 ½ vecka lämnat henne, tre h om dagen, det är jättehemskt. Hon är ledsen hela tiden. När jag lämnar henne får hon panik och bara gallskriker. Lika dant när jag hämtar henne. DÄr i mellan är hon ledsen i stort sätt hela tiden.

Kommer det bli bättre?? Jag är arbetslös men söker jobb, vill få ett jobb snart för i april ska vi ha barn igen. Så därför känner jag att det måste fungera. Tänk om jag börjar jobba och hon ska vara där 7-8 tim om dagen hur ska det gå? Gör jag fel som lämnar henne när hon är så ledsen??

Finns det någon där dagis inte har fungerat? Kan säga också att hon är annars världens gladaste, busigaste tjej annars som alla trodde skulle älska dagis.

Åh jag känner mig jätteledsen, har ju bilden kvar av att se henne skrika så =(
Svar på tråden: Blir det verkligen bättre???

jag som personal

Skrivet av  moa
skulle inte låta henne vara så ledsen.jag skulle ringa och fråga om du kunde komma.
eller säga direkt vid lämning att komma tidigare tre timmar är länge för ett barn som är ledsen.bättre att ha ännu kortare dar och succesivt öka på.nästan som en ny inskollning.om det går kort tid tills du kommer tillbaka så lär barnen sig det att mamma kommer snart.det ska vara kul på förskolan inte ledsamt för då grinar hon nog snart redan hemma på morgonen när du säger vart ni ska.
 

Ok

Skrivet av  Leila m Cassiopeja 29/8-03 + Bf 13/4-05
Nä dem har ju ringt några ggr och då har jag kommit o oftast stannat tiden ut, o då går det bra. Nu har vi sagt att det troligtvis inte blir bättre av att de ringer mig för de kanske hon lär sig att när hon är ledsen så kommer jag. Ahh jag vet inte vad som är bäst.

Idag för första gången så hade hon haft skoj. Varit med på samlingen (brukar hon inte vilja annars), sen busat och lekt med barnen. Hon blev bara ledsen när jag lämnade henne och när det var matdags för att det var soppa, som hon inte gillar.

Jag bara hoppas att det inte var en engånggrej utan att hon kanske har kommit på att det är ganska kul på dagis och att det inte är så länge som jag/mamma är borta.

Jag får väl se vad som händer imorgon och nästa vecka sen får vi kanske diskutera med personalen vad vi ska göra.
 

Artiklar från Familjeliv