Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Rädsla för sjukdommar.

Skrivet av Maria
Ni som är så rädda för att ovaccinerade barn ska smitta andra. Tror att ni ska vara mycket mer rädda för människor som varit utomlands. De kan också smitta gravida, sjuka och bebisar med diverse otäcka sjukdommar. Ska vi förbjuda utlandsresor?
Svar på tråden: Rädsla för sjukdommar.

Ställ in din semester :D

Skrivet av  Philip Pappan
Vet nog att du skall åka till Danmark i helgen innan Christiania stänger! :D
 

håller du reda på sånt du?

Skrivet av  fenrisulven
intresant
dom aldra flesta bryr sig inte ett dugg om christiania stänger eller inte börjar lagret tryta? ;)
 

Vilket lager?

Skrivet av  Philip Pappan
Jag gillar att vara spontan, lager är till för amatörer ;)

Ps. ja, jag tycker att det är synd att C ska rivas, bortsett från drogerna (vilket mest verkar vara ett fenomen bland många turister som åker dit) så är C en väldigt fin plats där man kan sätta sig i full kontemplation (ej påverkad)och bara njuta av atmosfören som det stället ändå andades.
"Nu ska 74:an i himlen in" (eller var det 44:an? 44 låter bättre i mina öron då jag ÄR 74:a och inte har några planer på himmelresande än)
 

Förstår inte ditt inlägg.

Skrivet av  Maria
Menar du att jag ska åka till Danmark eller?
 

En risk blir inte mindre ...

Skrivet av  SO
... för att det finns andra större risker. Trafiken, utlandssmittor mm är säkert ett större hot mot mitt barns hälsa, men för den skull tycker jag det är rent ut sagt dumt att inte förebygga de risker vi kan förebygga. Dvs, jag ser till att mitt barn inte springer ut på gatan, har cykelhjälm och att vi kör en säker bil - och att hon är vaccinerad. Lika lite reser vi till Afghanistan med en nyfödd.
 

ja det kan vi ju göra!

Skrivet av  Pillan
Det handlar om vad som skulle kunna undvikas och vad som inte kan undvikas. Att isolera hela Sverige jo vist det är ju en jätte bra idé *ler* Men det är ju helt omöjligt. Att lagstifta om vaccination är inte omöjligt. Även om jag egentligen tycker att alla människor ska ha möjlighet att välja. Men vissa saker får vi ju inte välja. Vi får inte välja att köra bil berusade eller råna en bank. Alla mammor tror jag skyddar sina barn på bästa sätt. Jag gör det genom att isolera oss för det är nödvändigt för oss. Men ingen kommer till skada av att jag inte tar med mitt barn ut bland andra människor. Medan ovaccinerade barn kan skada andra.
 

Artiklar från Familjeliv