Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Var tacksamma vänner!

Skrivet av Pillan
Naturligtvis ska vi vaccinera alla barn. Som förälder tycker jag inte vi kan ge oss den rätten att utsätta vårt barn för den fara det innebär att vara ovaccinerad. Sen har många någon kostig tro på att hela vaccinations programet är en konsperation för att ta död på våra barn. Men vaccinet har inte orsakat någon massdöd bland barn, vilket Difteri bland annat gjort. Man ska ha rätt att välja säger en del av vaccinmotståndarna. Rätt att välja?? att skada sitt barn? I sverige är det förbjudet att utsätta sitt barn för fara och att skada det. Jag tycker att nej till vaccinet är samma sak som att medvetet utsätta sitt barn för risker och att medvetet skada det. Jag ska ta ett exempel. Om ditt barn behöver blod för att överleva får du trotts relion inte neka. Jag anser det vara samma sak som med vaccinet. För att ett ovaccinerat barn kan dö, pga sina föräldras val. Vist alla barn kan dö. Men den ökade risken är onödig att ta när det inte behövs.

Lägg fram en enda forskar rapport som bevisligen tyder på att konspertionsteorierna stämmer. Att vaccinet skadar. Vad det gör för skador ja ren fakta inget dravel om min livsstil säger att jag inte ska vaccinera.

Om vaccinet är så farligt varför jobbar världsorganistioner för att kunna vaccinera barn i tredje världen... Nu vet jag som någon skrev av samhälls ekonomiska skäl kanske... *suck*

Vaccinet är till för oss för att hjälpa oss för att skydda oss och våra barn. Att barn ska slippa lida, ligga på sjukhus få bestående skador och kanske dö.

Var tacksamma. Vi får vaccnet gratis här i sverige. Alla barn får samma möjlighet Var tacksamma istället för att sitta hemma och koka i hopp konsperationsteorier. Utan faktabas
Svar på tråden: Var tacksamma vänner!

jag är tacksam att valfriheten finns

Skrivet av  nej till vaccinationer
Det är ingen slump att man ifrågasätter vaccinationer. Det är ett medicinskt ingrepp och alla sådana har för och nackdelar. Vi måste fortsätta vara kritiska och föra en debatt om vaccinationernas effekter. Viktigast av allt är att komma ihåg att inga medicinska ingrepp är riskfria. Jag förstår inte hur du kan hävda att det inte finns några risker med vaccinationer, det
kan ingen med säkerhet hävda. Som tur är behöver vi som tänker efter två gånger innan vi utsätter våra barn för onödiga risker inte acceptera sådana ingrepp i dagens läge medan de som ej tvivlar på vaccinens förträfflighet fritt kan följa vaccinationsprogrammet.
 

Vaccinationer

Skrivet av  Sofia*
är möjligen en "onödig risk" i ett samhälle där de sjukdomar vi vaccinerar mot är sällsynta. Sannolikheten för att skadas av polio, mässling, röda hund osv är liten i dag eftersom antalet barn som får dessa sjukomar är litet. Antalet är litet eftersom de flesta är vaccinerade. De som inte vaccinerar åker "snålskjuts" på resten. Men vaccinerar vi inte kommer antalet barn som insjuknar bli fler och skadorna fler. Och de barn som då inte kan vaccineras är de som sämst tål att bli sjuka.
 

slumpen eller ej

Skrivet av  Pillan
Det är ingen slump att man ifrågasätter vaccinationer, inte efter den felaktiga artikeln som publicerades för några år sen. Vi ska vara kritiska det är viktigt det är också viktigt att vi rapporterar det biverkningar vi får av läkemedel av alla slag. Just efter som vacciner har varit så ifråga satta så finns det väll inget annat läkemedel som är så granskat som just vacciner. Det är dessutom ett läkemedel som väldigt många människor världen över får. Jag har inte hört talas om någon massdöd efter vaccinering. Men i u-länder dör massa barn i sjukdomar som kunde förhindrats med vacciner.

Att du tror att vi som väljer att vaccinera våra barn inte skulle tänka. Det är väll ytterligare en av dina teorier. Men jag kan tala om att det aldra flesta föräldrar tänker noga igen och det flesta kommer fram till att det är bättre att vaccinera än att avstå för riskerna att så utanför är förstora. Varför skulle du ha tänkt mer än oss andra?? Jag tycker inte du tänkt alls faktiskt. Du har inte tittat på fakta utan dina inlägg tyder mer på att du går på hörsägen och folks fantasier. Klart att det är upp till dig att göra det. Men fakta kvarstår och det är fakta som håller i längden.
 

Håller helt med...

Skrivet av  beata
Alltså pest eller kolera ??? Vaccinera eller inte? Samma fråga egentligen. Jag riskerar hellre dom biverkningar som egentligen inte kan styrkas av en vaccination eller att mitt barn dör i en sjukdom.
Ni andra får ta ansvar för era barn, men skulle mitt barn blir smittat av ert barn av ngt "dödlig" sjukdom innan jag hunnit vaccinerat mitt barn, då f_n...Hur skall läkarna kunna bevisa att vissa "defekter" som uppkommer efter en vaccinering verkligen hänger ihop med vaccineringen? Bull shit säger jag...Det är väl så att man vill slänga skuld på någon om det och det kan jag förstå, men att inte vaccinera när det finns vaccin skulle vara brottsligt åtminsdstone om det barnen skulle smitta ett annat barn...Vi har många "gästande" från andra länder här. Vad tror ni att dom för med sig? Tror ni inte att erat barn kan bli smittat?
 

Artiklar från Familjeliv