Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Till `nej till vaccinationer´

Skrivet av Sara m. Viggo
Menar du verkligen på fullaste allvar att fler barn har dött av Haemofilusvaccinet, än av Haemfilusinflusenan själv??? Vad baserar du det på? Tror du man skulle infört vaccin om det inneburit en större risk för barnen, än sjukdomen i fråga?
Svar på tråden: Till `nej till vaccinationer´

Fler frågor till "nej till vaccinetioner"

Skrivet av  Pillan
svarar du på dessa frågor ska jag svara på alla dina svar
1. Vilka är dom skadliga ämnen som finns i vacciner och vad gör dom för skada och i hur hög dos finns dessa ämnen i vaccinationsdosen. Hur hög är den dödliga dosen av dessa ämnen.

2. Länka till en sida där det står att ett barn dött av vaccinet och fått detta godkännt och fått skade stånd eller liknande som bevisar att detta skett.

 

Mitt sista ord

Skrivet av  nej till vaccinationer
Pillan, det är viktigt att skilja på en åsikt och vetenskapliga fakta. När du gång efter gång påstår att vaccinationer är riskfritt är det din ÅSIKT och denna ska föregås av t ex "jag anser att...". Ingen, inte ens forskarna har tillräckligt med bevis för vaccinationernas säkerhet och än mindre du. Men man måste respektera att människor har olika åsikt, och som sagt alla har ju ett fritt val. Med dessa ord avlägsnar jag mig från denna diskussionsgrupp eftersom jag hade för avsikt att diskutera med andra likasinnade och jag har ingen lust att sitta och slå bland forskningsstudier att referera till. Jag är inte intresserad av att "omvända" någon, jag tar bara ansvar för mitt eget val.
 

det är den vedertagna åsikten o inte Pillans!

Skrivet av  mandelblomman
Som jag skrev ovan så påstår ingen att det är helt biverkningsfritt med vaccinationer, varför skulle det läkemedlet skilja sig mot andra?
Pillans åsikt och din sklijer sig, men Pillan har vetanskapen bakom sig och det har inte du.
Helt OK för dig att tro som du gör, men påstå inte att de som vaccinerar inte baserar det på vetenskapligt vedertagna åsikter.
Det är DU som inte gör det!
 

Vilken åsikt

Skrivet av  Pillan
Det är inte min åsikt att vaccinet är helt ofarligt. Det är farligt att dricka vatten också det händer till och med att folk sätter det i halsen och dör. Det finns så många vetenskapliga bevis för att vaccinet är mindre farligt än det sjukdomar man vaccinerar mot. Det har jag skrivit hela tiden. Jag måste ju säga att det är ju faktiskt du som skriver mest åskiter här till exempel den om att: barn dör av vaccinet. Du skrever: "jag har hört talas om" till exempel. När man skriver så får man räkna med att bli i fråga satt och ombed att lämna fakta jag förstår att du inte har något lust att leta fram fakta till mig för var i hela världen skulle du hitta fakta som styrker dina fantasier om att vaccinet är livsfarligt. Vi är av mycket olika åsikter du och jag. Jag har inte svårt att acceptera andras åskikter om dom har några bevis för det dom på står. Men du bara påstår ju en sak utan någon grund och dessutom lämnar disskusionen när du blir ombed att ge oss fakta som styreker det du säger. Jag är sån som tror på vetenskaplig fakta. Sen okej att du inte gör det. Men dom flesta tror mer på det som är vetenskapligt bevisat än på hörsägen.

Efter som ovaccinerade barn utsätter andra människor för fara får man faktiskt lov att föstå att det upprör andra människor. Ditt val kan ska mitt barn (och även andras) mitt barn kan inte skada dit.
 

Man kan inte ANSE sånt!

Skrivet av  Superwoman
Ingen människa kan ANSE att vaccinationer är vare sig säkra eller osäkra. Lika lite som jag kan ANSE att 753 är ett primtal (eller att det inte är det). Man kan tro att saker och ting förhåller sig på ett visst sätt men man kan inte ANSE det. Lika dumt som om någon frågar mig var chefen är, om jag då skulle svara att jag ANSER att han är på möte... jag kan TRO att han är på ett möte, eller erkänna att jag inte vet.

Huruvida vaccinationer är farligt eller inte, är inte en åsiktsfråga. Du (och jag, och alla andra) kan TYCKA vad vi vill men det ändrar ju inte fakta i frågan. Det går ju att statistiskt och medicinskt belägga vilka risker som finns med vaccin. Då står tyckandet sig ganska slätt.
 

Till Sara!

Skrivet av  nej till vaccinationer
Jag har inte hört talas om någon som dött av just det vaccinet, jag har däremot hört mycket om barn som insjuknat och dött i anslutning till vaccinationer i allmänhet.
 

hört och hört

Skrivet av  franz
har du inget bättre än rykten att komma med som bevis i denna viktiga fråga

du ska få 10kr st för var och en av dom som du "hört" något av om du kan få dom att träda fram och bevisa att dom ens existerar

tar du lika allvarligt på alla andra mer eller mindre sanna rykten och vandrings myter som cirkulerar runt dagligen
 

Källa, tack! imt

Skrivet av  Sara m. Viggo
 

Artiklar från Familjeliv