Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vaccination o dagis?

Skrivet av Pixelpig m Lilla Plupp 0306
Har läst lite på sidan och ser att många skriver att de inte skulle vilja släppa iväg ett ovaccinerat barn till dagis. Det slår mig plötsligt, Lilla Plupp ska börja på inskolning i morgon och har ju inte fått MPR-vaccin eftersom hon inte är 18 månader än. Men visst måste det vara många barn som börjar på dagis innan de är ett och ett halvt?

Ska jag oroa mig för det?
Svar på tråden: Vaccination o dagis?

så är det för de flesta barn

Skrivet av  mandelblomman
då de ju mycket riktigt inte hunnit vaccinera sig då de börjar.
Som det ser ut i dag är det nog ingen direkt fara, då vaccinationsfrekevensen än så länge är rätt hög.
Men håller trenden i sig o fler avstår eller väntar med att vaccinera kan det såklart komma att se annorlunda ut i framtiden.
 

nej!

Skrivet av  Pillan mamma till 4:a gullungar
precis som mandelblomman skriver så behöver du nog inte vara så orolig. Det är just detta solidariteten handlar om vi ska vaccinera våra barn både för barnet skull och för alla andra barns skull.
 

ZzzZzzZzzzZzzZzz

Skrivet av  Philip Pappan
lol, solidaritet my ass!
köper Nestlé och andra produkter som är lika "moraliska" och sen snackar ni solidaritet!

Tillåt mig skratta åt er dubbelmoral!

 

fy fan vad du är otrevlig!

Skrivet av  mandelblomman
du vet inte ett skvatt hur min moral ser ut Philip pappan!
Vad gör du själv för andra människor, nämn gärna ett exempel.
Vad jobbar du med?
Har du fadderbarn?
Jobbar du ideellt?
Ger du pengar åt välgörenhetsorganisationer?
Gör du något för andra människor någon gång?

Du behöver inte vaccinera ditt barn alls, men sitt inte och ironisera när vi andra gör det av vilka skäl de än må vara;
solidariska, omsorg av våra egna eller helt medicinska.
Det är knappast konstruktiv debatt teknik!

Och hoppas som sagt var att ditt barn förskonas från svåra sjukdommar så att det hade behövt vara vaccinerat.
Och hoppas ditt barn inte smittar något annat mindre friskt barn.
 

ber om ursäkt för

Skrivet av  mandelblomman
mitt låga språkbruk i rubriken.
Det var inte riktigt meningen, haft en dålig dag *sorry*
Men resten av innehållet står jag kvar vid!
 

Du damen

Skrivet av  Philip Pappan
Har jag någonsin påstått att jag är det minsta solidarisk?
Nej.

Jag sitter iaf inte här och skriker SOLIDARITET så fort nån är rädd för att vaccinera sina barn

Jag sitter inte här och rent ut sagt mobbar folk som är osäkra på vacciner.

Jag gör inte ett skit för andra människor, jag har inga fadder barn då det inte intresserar mig det minsta. JAg försöker inte spela god och hjälpsam för även det är inget som intresserar mig. Inte heller bryr jag mig det minsta om vad ni anser om mig då jag inte för en sekund bryr mig ett dugg om er eller vad nu lever för liv.

Dock så är det rätt komiskt att se er skriva här inne som några moraltanter om hur duktiga och solidariska ni är, ni bygger upp nån slags sjuk illisuon om att vacciner är något alla bor ge sina barn utan att tänka men samtidigt tänka "oj vad solidarisk jag är nu"

Jag skiter fullständigt i andras barn, min son är det enda jag bryr mig om och han ska inte vaccineras än, oavsett om han riskerar att smitta nån annans unge.
Synd för dem att de inte vaccinerade sitt barn då, vacciner är ju så ofarliga men ändå kan inte vissa barn få dem..underligt, det är ju så ofarligt. Helt utan biverkningar och så tryggt, så solidariskt..

 

men lilla pappa philip

Skrivet av  mandelblomman
nä inte mobbas du, du bara raljerar frisk över oss som väljer att vaccinera.
Du har flertalet gånger nästintill hånat mammor här som är oroliga då de har sjuka barn (cander, hjärt etc) som inte kan vaccineras o är oroliga då ex mässlingen är på tillbakaväg.
Och sjuka barn kan inte alltid vacciners då, hur ofarligt det än är för de friska barnen.
Du skiter minsann fulltändigt i andras barn, det har du klart skirivit.
Du verkar vara en mycket mogen o ansvarsfull person o pappa!
Tack o lov är erat barns mamma mera sansad, ödmjuk och trevlig i debatten o förhoppningsvis likaså som förälder!
Har föressten mailat redax o kommer aldrig att besvara ett enda skitinlägg till du skriver, uppmar andra att behandla det som luft så kanske du tröttnar!
 

Mandelblomman

Skrivet av  Philip Pappan
Hur har NI varit mot Mellis då när hon skrivit om sin rädsla för vacciner, ni har gjort narr av henne, ironiserat, och varit rent taskiga mot henne.

Men åter igen ser man er härligt genomgående röda tråd av dubbelmoral, Mellis och andra som är emot eller osäkra kan ni mobba ut men så fort nån vänder sig emot era argument då blir det redax hit och redax dit.

Hur jag är mot er speglar inte på något sätt mitt faderskap, personer som förtjänar respekt får det och jag anser inte att många av er här inne är värda att respektera då jag läst allt ni skrivit till och OM mellis och andra.

Jobbigt att smaka på er egna medicin va.

Har kommer det sig att du aldrig sagt åt Fresse tex?
Kan det bero på att h*n står på er sida och då får man härja fritt med sina elaka kommentarer.

Du behöver verkligen inte svara på mina inlägg.
Skriver inte så mycket här längre, läser mest och ler :D
 

det här är under min värdighet

Skrivet av  mandelblomman
men eftersom jag ändå är på ett uselt humör så...
Fråga mellis, om jag inte missminner mig så har hon skrivit här att jag alltid varit schysst och respektfull mot henne.
Så du kanske ska tänka dig för innan du hoppar på någon!
För jag har aldrig ironiserat någon som väljer att inte vaccinera, vare sig här eller på mitt jobb.
 

Håller med Mellis

Skrivet av  Philip Pappan
Du har aldrig varit taskig mot henne, men du är typ den enda.
Och frågan kvarstår, varför har du/ni aldrig sagt något åt dem som gjort narr av Mellis rädsla?


Du svarade på mitt inlägg :D
 

Det jag menar är

Skrivet av  Philip Pappan
Att du har alltid svarat med fakta och aldrig varit otrevlig mot henne.

Men du har aldrig heller sagt åt de som varit taskiga mot henne att hålla sig på mattan.
Tex Frasse är alltid jäkligt ironiserande och /eller gör narr av folk som är osäkra på vacciner.

Och då känner jag att om du kan gnälla på mig när jag är hård mot vissa, varför ställer du då inte upp på samma sätt för Mellis?

Står man på sidan av mobbaren och inte säger något så är man lika skyldig anser jag, speciellt då du hoppar in och försvarar så fort nån från "andra sidan" går på din sida...

 

bara för att jag är sur

Skrivet av  mandelblomman
så svarar jag på ditt inlägg....
Jag brukar sällan eller aldrig försvara andra, det kan hon så bra själv, men din låga nivå hjälper inte henne eller andra tveksamma i debatten.
Tvärtom....
 

vet du jag har aldrig ens läst frasses inlägg

Skrivet av  mandelblomman
faktiskt.
 

Bara för at jag är glad..

Skrivet av  Philip Pappan
JAg försöker inte hjälpa någon, som du sa så klarar hon det bra alldeles själv. Det jag gör och säger får stå för mig, det är inget som mellis kan eller bör stå till svars för.

Så blanda inte ihop hennes åsikter med mina tack!
Hon är den sympatiska i familjen :D

 

hmhe ja det har vi redan fattat!

Skrivet av  mandelblomman
att hon är *ler*
Och nej jag blandrar inte ihop era åsikter, hon har en mycket mer nyanserad syn på mycket verkar det som"!
 

du passa dig

Skrivet av  anonym pga ämnet
PP är en hejjare på moral ska du veta, han har oanvänd moral över så att det skulle räcka till åt oss alla
 

Vad vet du..

Skrivet av  Pillan mamma till 4:a gullungar
..om mig?? Hur kan du säga att jag har dubbelmoral?? Många kanske har det, vad vet jag. Men det är ju mig du anklagar. Hur kan du veta var jag handlar och hur jag är? Det kanske man ska veta innan man anklagar någon för något. Men du får skratta om du vill, för det gör jag åt ditt fåniga inlägg.
 

Dubbelmoral du!

Skrivet av  Pillan mamma till 4:a gullungar
Även vaccinmotståndare kan ju ha en himla dubbelmoral då man inte vaccinerar sitt barn pga att vissa vacciner innehåller en microskåpisk mängd aluminium och sen har samma mamma som väljer bort vaccinet använt rollon under graviditeten och amning. Är inte då också dubbelmoral?????
 

Vet inte hur du

Skrivet av  Philip Pappan
Använder "rollon" men jag kan nog lugnt säga att du använder den på helt fel sätt om du jämför den med en vaccinationsspruta..
 

*suck*

Skrivet av  Pillan mamma till 4:a gullungar
om du inte viste om det så är det många ämnen som tas upp av huden och på så sätt kommer in i kroppen, och om man är rädd för aluminium som många är. så borde man inte använda rollon som inntehåller aluminium är man är gravid eller ammar för det kan tas upp via huden till modersmjölken/blodet Det flesta använder rollon varje dag och då kan i så fall barnet skadas värre än av det aluminium som finns i vaccinet. Om nu aluminium är så farligt som många påstår. Finns faktiskt dom som påstår att just aluminium inte alls är skadligt.
 

ZzzzZzzzz Puss!

Skrivet av  Philip Pappan
LOL!

Ni ber MIG sluta ironisera för att NI vaccinerar era barn, men jäklar vad tysta ni varit när det oroniserats när Mellis och andra här inne sagt att de varit rädda för att vaccinera.

Men det förstås, åter igen, ni är ju så fulla av dubbelmoral så att jag garvar igen.

Och Pillan, jag skiter fullständigt i vad du gör och varför du gör det, men PLZ sluta snacka Solidaritet, ni vet ju inte ens vad det är.
 

undrar om inte redax borde stänga av dig...

Skrivet av  mandelblomman
du bryter mot snackvett o etikett!
 

Ehh..

Skrivet av  Philip Pappan
Oj, jag blir verkligen sååå himla rädd, hjälp, hjälp.

Får man inte säga vad man tycker här?

Du fick ju skriva "fy fan vad du är otrevlig", ska du stänga av dig själv oxå?

Maila redax vet jag :D
 

ta bort f-n---

Skrivet av  mandelblomman
så står jag för resten.
Har för övrigt redan bett dig om ursäkt för just det ordet!
 

jag är inte..

Skrivet av  Pillan mamma till 4:a gullungar
.. intreserad av ditt liv heller. Det är så förstår du när någon skriver tillexempel att barn dör av vacciner, att vacciner är läkemedlesföretagens sätt att försöka ta död på våra barn. Detta är felaktigheter det handlar inte om att mobba någon när man protestera mot sånna inlägg. När man skriver såna uttalande här så måste det ligga lite fakta bakom. Det är rent förtal att på stå att läkemedelsföretagen systematiskt försöker döda våra barn. Sen har jag aldrig hoppat på någon som är orolig och mellis och jag har diskuterat detta många gånger som två vuxna människor. Samtidigt så förstår jag inte ens varför du är med i debbaten när du ändå skiter i andras barn och vad andra tycker. Är ditt syfte att få fler som tänker som du? Då är otrevliga inlägg inget att sattsa på. Mellis brukar komma med lite fakta som vi får debatera här, men vad gör du?? jo anklagar oss för att ha dubbelmoral och är allmänt otrevlig. Är inte det ett på hopp??? Sen är man väll alltid sig själv närmast, med skillnaden att jag faktiskt inte skiter i andra barn utan har även ett vårdande yrke. Jag gillar människor av alla slag stora som små. En människa kan inte göra allt men man kan i alla fall försöka att vara solidarisk i det man kan och ett enkelt sätt är faktiskt att vaccinera sina barn. Eftersom det inte bara hjälper andra utan är en mycket stor fördel för sitt eget barn. Jag står för att jag tycker att det som inte vaccinerar utsätter sitt barn för livsfara och denna livsfara borde inte en förälder få välja att utsätta sitt barn för. Jag tycker att det skulle vara lag på att vaccinera alla friska barn.
 

Nej..

Skrivet av  Philip Pappan
Nu får ni ha vaccinationer för er själva igen, har andra forum att terrorisera.

Men tänk på det jag sa, håll samma nivå på alla här inne och gå inte bara på dem som är på "fel" sida av era egna åsikter.

En tanke bara...
 

precis

Skrivet av  anonym pga ämnet
det är det jag menar
 

Artiklar från Familjeliv