Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nissen

Skrivet av Pillan mamma till 4:a gullungar
Jag klipper in en del av ditt inlägg för att svara
---- klipp---
Det jag undrar är,
-de som är för vaccin, säger att det är för att rädda liv.
-de som är emot, säger att det är för att rädda liv.

frågan? Vad har motståndarna för vinning?
En fråga jag funderar över, då det samtidigt pratas så mkt kring läkemedelsbranschens maktposition.
----klipp---
Jag undrar också faktiskt vad motståndarna har för vinnig med att varna för vaccinerna där är vi helt överens om att stå undrande över.
Sen har ju läkemedelsbranschen iget att vinna på att ge oss farliga mediciner. Vad skulle dom vinna på att föra alla föräldrar bakom ljuset. Skulle ex vaccinet skada massa barn så skulle ju dom bli skadestånds skyldiga. Detta skadestånd skulle då äta upp den vinst dom gjort på att ta fram och sälja vacciner. Vore vaccinet livsfarligt skulle ju barn i massor bli sjuka för att det är ju väldigt många barn som vaccineras. Då skulle vi sett en ökning men en sån ökning har inte skett. Alla mediciner har biverkningar men man måste väga biverkningen mot fördelen medicinen ger, som mandelblomman skrev. Jag hade inte stoppat i min dotter cellgifter om vi inte varit tvungna. Vacciner har biverkningar självklart, det är ett läkemedel men vaccinet är ju inte ens i närheten så farlig som den sjukdom det förhindrar. Pratar man om biverkningar så kan ju sjukdomen ha mycket svårare "biverkingar". Man började till exempel inte vaccinera mot mässling för att mässlingen i sig är så farlig utan det följdsjukdomar som den kan ge. Detta drabbade inte alla barn (hjärnhinneinflamation) men det barn som drabbades fick hjärnskador eller till och med avled. Det är omöjligt att säga innan vilka barn som klarar mässlingen utan att drabbas av hjärnhinneinflamation så därför kan det vara vem som helts ditt eller mitt barn. Så vinningen med att avstå och verka för att fler ska avstå från vaccinet måste vara att minska befolkningen eller att kanske få fler jobb inom vården!
Svar på tråden: Nissen

Maria lägger till....

Skrivet av  Maria
Så här kommer jag fram till mitt beslut.

Jag tar reda på allt om sjukdomen för det vaccin som ska tas och ev följdsjukdomar och sen väger jag vaccinationen och dess ev biverkningar mot det andra och ser vilket som väger tyngst (för vår del har det blivit vaccination hitintills).

Fakta är det man ska leta efter och är det sen två läger där dom ena faktan står mot det andra lägret fakta ja då får man helt enkelt välja och hoppas att man valt rätt.


 

Artiklar från Familjeliv