Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kan vi inte bara

Skrivet av Pillan mamma till 4:a gullungar
..sluta diskutera MPR och autism. Vid det här laget med alla fakta som finns så finns ju ingen kopplig. Ändå återkommer detta hela tiden. Tycker hemskt synd om Ewa som dessutom får stå till svars från alla möjliga håll för att visa tycks tro att hennes barn fått autism av sprutan. Så här är det. När en barn blir sjuk vill man ha en orsak men letar och leter man anklagar sig själv försöker hitta ett samband. Så gjorde jag när min dotter fick leukemi. Har jag gjort något fel? Det är mycket svårt att inse att det är något man inte kan styra över. Men jag hade varit glad om jag kunde skylla på något/någon det hade gjort det lättare. Klart att det är lätt att tro att autism orsakas av MPR och när media drar på och blåser upp det igen hela tiden. Tror man på detta så har man ju en syndabock och det kan ju kännas bra. Vi kan diskutera allt annat men detta kan väll vara överspelat nu. Med det fakta som finns.
Svar på tråden: Kan vi inte bara

Du har helt rätt

Skrivet av  Ewa
och troligen har vi från början gått igenom samma psykolgiska process angående orsak och verkan. Jag tar inte längre åt mig men jag klarar inte heller av när halvdana visor och "fakta" sprids fortfarande trots att det så många gånger har sagts att det finns inget samband. Felet är nog att man har noll toleransnivå på den punkten. Men alla gör självklart som de vill bara det inte ligger rena faktafel som grund för beslutet. det är det jag vill åt. Grattis förresten åt den utökade barnaskaran nu har vi lika många. Den fjärde är man så avspänd med och det är skönt!
 

håller helt med *imt*

Skrivet av  mysan med Flisan
*imt*