Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

nu känner man sig nästan dum

Skrivet av jiia med antonia 020820
när man sitter och gnäller här om hur mycket jag saknar min mamma inför julen osv med tanke på det som hänt i sydostasien. Man har det ganske bra här i alla fall.
Svar på tråden: nu känner man sig nästan dum

Säg inte så,ursäkta inte

Skrivet av  engeltina ber att få önska gott inför 2005
din sorg efter din mamma.
katastrofen i Asien är så ohygglig och omfattande; nästan ofattbar. Men din mamma var din mamma och klart men sörjer (jag skulle gjort iaf). Äsch, fick kanske inte fram vad jag skulle :)
*kram* i alla fall
 

Gör inte det....

Skrivet av  Hanna m Loke, Ophelia & Tiffanie
... du har rätt att sörja din mamma fast vi andra drabbats av dessa tragedier. Man måste få sörja fast någon anna drabbats av något "värre".
Du har ju mist din mamma. Det är också en tragedi. Jag har själv förlorat anhöriga i Taihland men för den sakens skull så kan jag ju inte sitta och vara bitter över att andra "gnäller" över sina förluster. Alla människor är lika mycket värda och betyder lika mycket för alla (eller hur man ska säga). Din sorg är ju lika verklig och det betyder ju inte att någon som dött här hemma är mindre värd att sörja.

Sörj om du vill, gnäll och skrik om det hjälper. *kram*
 

En sorg förtar inte en annan

Skrivet av  Tigermamman
Vi kan alltid bara utgå ifrån oss själva, våra personliga känslor av förlust inverkar inte på andras känslor av förlust.
Just nu sitter jag och upplever att mitt personliga år har varit ett enda långt elände av förlust.
Det är så många vars död har berört mig i år, min mor, en väns far, en elevs syster, barnen i skolan i Beslan och nu detta. En elev med familj är saknad i Thailand...
Allt jag känner nu är: Låt detta djävla år ta slut nu!
Inte mer nu!

Låt 2005 bli ett år då vi kan läka våra sår och värna om varandra.
Låt vår gemensamma sorg utmynna i större förståelse och större omtanke om våra medmänniskor.
 

Säger samma sak!

Skrivet av  Em
Vill också att detta år tar slut. Hoppas på nya förutsättningar. Vill ABSOLUT inte gå på fler begravningar. Jag vägrar!!!
 

det ska du inte

Skrivet av  olivias mamma
göra..det spelar ingen roll hur man förlorat någon man älskar eller när..att det här hemska har hänt betyder det inte att din sorg är mindre jämfört..(hoppas du förstår vad jag menar)