Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

assistent i hemmet

Skrivet av Eva &Cornelia
Hejsan.Nu har vi äntligen fått hjälp att ha Cornelia hemma med en assistent istället för dagis.Senast i fredags fick vi reda på att vi inte skulle få någon hjälp alls,så då hotade jag både sociltjänsten och kommunen och barnomsorgen att jag skulle gå vidare med detta till tidningarna ,då blev det fart ,så i går onsdag fick vi det beviljat.Att man skall behöva hota med att få hjälp när man har hur mycket intyg på att Cornelia inte får gå på dagis förrens tidigast om 1-2 år.Så alla ni andra som har problem med myndigheter eller något liknande HOTA det hjälper"ibland".
Den 21 augusti skall vi till Lund igen på ultraljud så håll alla tummar att det fortfarande ser rätt så bra ut!!!!!!!!!!! Kramar Eva&Cornelia
Svar på tråden: assistent i hemmet

Bra att du har fått alla hjälp..

Skrivet av  Eva-Lena.89.95.97/98+ormen v24
Hoopas bara att ni ska trivas med ass i hemmet..
o så vill ja lycka till i Lund..kramizar
 

Hej Eva och Cornelia.............

Skrivet av  Anette med Jennifer
Vad härligt att det ordnat sig för er. Vi har pratat i telefon en gång , jag har Jennifer som nu fyllt sex år. Vi bor i Mölndal. Vi var på UL i början på juni och läkaren misstänker nog en försämring på Jennifer för vi blev skikade till röntgen och så ska hon läggas in och göra ett UL via matstrupen till hösten. Ev ta bort sin polyp igen också. Vi fick också ett chock besked när vi var där. Läkaren kläcker ur sig att Jennifer har ett läckage även i lungpulsåderklaffen och det har ingen läkare nånsin nämnt för oss förrut. Jo det har hon haft länge säger hon då. Jag blev så chockad att jag inte kom på att parat om något annat och nu har jag inte fått tag i henne på hela sommaren för hon har haft semester och när hon var där så ringde hon aldrig upp mig. Jag har fått tummen ur och sökt vårdbidrag. Mest för om Jennifer skulle bli sämre i framtiden så kanske jag kan ha råd att gå ner i arbetstid..... Du får gärna maila mig och andra också
[email protected].
 

Artiklar från Familjeliv