Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ambulans till Astrid

Skrivet av Malin & Linnea
Den så underbara påsken började med en katastrof.
Jag och Linnea är ute i trädgården och pysslar. Grannen kommer över(sjuksyster)och står och snackar lite. Linnea börjar bli lite trött så hon snubblar och faller lite lätt. Jag tar upp henne och hon gråter "mer än nödvändigt". Så vänder jag henne om och grannen sägger -titta på färgen.
Linnea är grå/blå i ansiktet. Huvudet far bak och så upphör andningen.
Grannen skriker till anna granne RING AMBULANS,RING 112, fort som fa...,
Sen börjar hon mun mot mun.
Jag kolappsade totalt.Det var ju inte så här hon skulle dö, var mina tanker. Linnea komm så snåningom igång men var slö och slapp och hadde det jobbigt. det tog 7 minuter för läkarbilen ,sen ambulansen strax efter.
Sen blev det iltransport till Astrid med syrener och allt. tom Polis eskort sista 3 minuterna.(det gick undan) Linna låg utslagen i min famn.
Väl framme var det en otrolig uppbackning. Där stod 4 olika läkare och alla skulle ställa frågor.(gud va duktig jag var, kan jag tänka så här efter. Att man kommer i håg alla datum, värden, namn på läkare mm)
Hon togs upp på rönken där hon sövdes och sen gjorde man ordentliga kontroller på allt.
Men man hittade ingenting. Det blev bestämt att hon skulle ligga kvar och pappa stannade. Jag orkade inte, det värkte i hela kroppen.
När jag åkte hem vid 10 tiden var hon sitt gamla glada jag igen, som om ingenting hadde hänt. Men hjälp va hon skrämde oss.
Vilka hemska tankar man får igen. Det är som om någon skakar om en och säger "hadde du glömt det här, nu har ni ju haft det så bra i flera veckor utan hemskheter, dax att vakan upp igen"
Nu kommer det bli veckor innan man går ner i varv igen(nu gråter jag lite) Men denna ständiga oro vi tvingas leva med kan knäcka den starkaste.
Pappa och Linnea kommer starx hem med taxi. Då skall vi gå ut i solen och gunga.
Nu skall vi försöka fira Påsk. Linnea är glad men vist vore det skönt att få en förklaring till vad som hände. Varför slutade hon andas. men det får vi nog inte
Är hjärtbarn känsligare än andra för allt.Vem vet.
Detta blev långt, men jag behövde nog skriva av mig lite.
Trotts allt detta vill jag passa på att säga:
Glad Påsk till er alla.
önskar
Svar på tråden: Ambulans till Astrid

Oh fy va hemskt för er..

Skrivet av  eva-lena.89.95.97/98+Simon30/10(35+5)
kan dom inte finna vad som har hänt??varför händer det?hua ja hoppas att ni ändå kan fira påsken,,kramizar i massor.....
 

Lilla Gumman

Skrivet av  Pia & Mimi
Fy så fruktansvärt. Visst är det konstigt hur otroligt samlad man kan vara när det väl gäller.Jag är likadan, agerar som en robot, totalt oförklarligt för en själv i efterhand. Men sedan går luften ur en totalt.
Ha det så skönt i vårsolen, hos oss är det 17 grader just nu, men vinden är lite kall.

Stora varma kramar!

Pia
 

Usch vad otäckt!

Skrivet av  Angelika&Alexander
Vilken panik ni måste kännt. Har läkarna ingen förklaring till det som hände? Jag har en nära vän vars barn, pojke född i oktober-00, får affektkramper (tror jag det heter) dvs om han blir arg eller gör sig illa så slutar han ibland att andas och blir alldeles blå och slapp och tuppar sedan av. Därefter kommer han så småningom till sans igen. Det har hänt ett par gånger och det var väldigt skrämmande de första gångerna, men nu har de fått en förklaring så då är det ju lättare att tackla. Kan det vara något sådan som Linnea haft? Hoppas att du inte tar illa upp att jag funderar på vad Linnea drabbades av, men det låter ganska likt det min väninna beskrivit om sin son.
Hoppas att ni kan ha det bra över påsk trots det som hänt.
Kram från Angelika & Alexander (Storebror Jesper som ju, på julgransplundringen, tyckte att Alexander och Linnea ska gifta sig! Så söt som Linnea är!)
 

Vilken mardröm!

Skrivet av  Katarina Maja & Kalle
Stora KRAMEN!
 

Artiklar från Familjeliv