Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Andreas mamma

Skrivet av MarieLouise och Matilda
Hej, jag har läst om era problem och har själv en dotter som föddes med ASD och VSD samt pulmonalistenos.
Hon op:ades när hon var 8 månader och har idag bara kvar VSD och pulmonalis som inte är stort eller ska påverka henne (och gör inte det heller). Men hon var jättepåverkad innan operationen och vi fick komma till snart, hennes ASD hål var 11 mm stort och vår kardiolog tyckte det var för stort för att det skulle kunna växa igen och att det var mycket sannolikt att det var det som påverkade henne att bli trött och hängig. Efter op blev det en lååångsam förbättring, hon är idag 2 år och det var ungefär ett halvår sedan hon kom ikapp sig någerlunda. Tycker att du ska propsa på snabb op och att du ska ta ett seriöst snack med ditt dagis och säga att du vet bäst hur ditt barn mår och det är mellan dig och läkarna att bedömma vad som är rimligt att vara på dagis, lycka till och maila gärna om du har frågor. Kramar från MarieLouise och Matilda
[email protected]
Svar på tråden: Andreas mamma

Vad hände sen ? Vad hände innan ?

Skrivet av  Andreas mamma, låånnggtt.
Hej Marie Louise !

TACK, för att det inte är jag som har fel !

Jag har försökt att få dagispersonalen att inse att Andreas inte måste vara hemma för att han är trött. Det finns barn på dagis som kommer innan och går efter att båda våra pojkar har gått hem för dagen.
Är dem på dem föräldrarna också eller ? Deras barn måste ju vara exakt lika trötta i så fall !?
Ovanpå alltihop så går Andreas hos en talpedagog pga sin sena talutveckling, och nu har denne pedagog sagt att han behöver en egen "resurs" på dagis för talets skull, dagis bara suckade....

Mitt i allt elände kan jag inte låta bli att le lite. Så som Barnomsorgen försöker att sätta käppar i hjulen men inte lyckas eftersom vi har samtliga läkare (trots allt) på våran sida i det här. Trots att vi kanske inte är riktigt överens med läkarna alltid.

Samtidigt så har kardiologen sagt åt oss att Andreas ska vara "Fit for fight" så gott som dagen efter op. vilket jag anser låter mysko .....

... Nåja så tillhör jag ju kategorin "tjatiga mammor" också ... *skratt*
Men du kan väl maila mig så får jag höra ER historia ? Hjärtfelet, operationer, reaktioner, utveckling, skillnader före och efter ... m.m....m.m....

Jag känner att kan / vet på tok för lite om ASD och pulmonalisstenos:en. Jag hittar "ingen" info alls om dessa.

Ha det bra !
Towa
[email protected]
 

Artiklar från Familjeliv