Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Att ta allt för vad det är..... långt å svamligt!

Skrivet av Elin å Emmy
Hallå på er!
Sitter här och läser och känner mig lite halvdeppig.... Emmy är ju för det mesta en solstråle och mår oftast bra (förutom alla hemska nätter, då hon är orolig å svettas å äter.... vi är nog uppe 10 ggr/natt.... inte bara pga hjärtat, hon e ju trång i halsen oxå efter intuberingen...) Visst är alla barn sjuka och hängiga ibland, å nu är Emmy dålig i magen och vill inte äta osv.... Bara så jobbigt med maten å hon spyr å hulkar å tycker mat är äckligast i världen som många av er har det hemma. Mamma säger: - men alla barn har sådana perioder, alla har si å så. Jag har bara så svårt att ta det som ett normalt beteende om ni förstår vad jag menar! Alla värsta tänkbara minnen odyl kommer tillbaka och det känns som hon aldrig ska bli frisk?! Känner ni igen detta eller överreagerar jag? Å idag blev vi kallade på pacemaker-koll och möte med kardiologen igen om några dagar, de hade ju bestämt att vi inte skulle gå mer än 2 ggr/år..... har det hittat något nytt undrar man ju nu!
Ni som har äldre hjärtebarn, lugnar detta ner sig eller har man denna jobbiga känsla för allt jämt? Å en annan grej.... hemskt å säga nästan.... men jag tycker alltid så synd om henne på något sätt? Det är nog inte bra va?! Usch det måste jag sluta med!
(märks nog på detta inlägg att Emmy sover och Jonas inte e hemma i kväll ;-))
Hörni, sov gott å ha det gött!
Kram kram
Svar på tråden: Att ta allt för vad det är..... långt å svamligt!

Elin....

Skrivet av  Mimmi&Zacki
..usch o fy vad tråkigt...hoppas att magen blir bättre snart på Emsan.......
Lite peptalk: ELin du är supermamman, o visst tycker man synd om sina små då de är sjuka, men glöm inte av att Emsan är en fighter o klarar detta galant bara DU tror på henne....Skriver mail eller ringer dig i morron efter att vi varit på kardiologen med Zacki....
Kjam
 

Å nu....

Skrivet av  Elin å Emmy
spyr hon som en galning....... Kanske den omtalade spysjukan.... men från var kom den, vi e ju friska och känner ingen sjuk??!!! Hon e verkligen dålig nu! Har typ en resp på 100, vi får se om det blir att åka in som vanligt........
Du, tur att vi inte träffades i onsdags.....
Kram Mimmi!
 

Det blir bättre

Skrivet av  Pia & Mimi
när de blir större. Infektionerna kommer inte lika tätt, och de blir inte så jättesjuka för varje liten grej.
Mimi var i o f sig inte speciellt sjuk som liten heller, hon fick nog en massa motståndskraft av att ha två större brorsor som drog hem en massa skräp från skolan. Jag minns att hon var snorig från hon var en månad tills hon var ett halvår, konstant. Men ingen feber eller hosta eller andra komplikationer.
Hon var magsjuk en gång när hon var runt två. Spydde och hade diarré i en vecka. Men en kväll så hittade hon en geléråtta som hon gick och sög på . tänkte att det var ju himla bra att börja med godis, när man inte ens fick behålla en tesked vatten. Men döm om min förvåning när geleråttan sakteliga försvann. En timme senare var hon vrålhungrig och åt klyftpotatis så det stod härliga till. Förmodligen fick sockret i grodan henne att piggna till.
Har du prövat att ge henne lite urvispad Coca Cola? det brukar lugna magen och sockret går snabbt ut i blodet. Bara några teskedar i timmen eller så?

Jag måste säga att ni unga förstagångsmammor med hjärtbarn är otroligt duktiga. Tänker ofta på dej och Mia med Natalie. Vilken start ni fick. Rakt in i föräldraskapet med allt som det innebär, och dessutom med så mycket komplikationer, hemska beslut, osv. Jag hade ju två barn innan, var drygt 30 och hade varit med om lite. Rutinerna kring amning, blöjor och nattvak satt i ryggraden, och jag hade ändå fullt upp. Ni skall ju hantera båda sakerna samtidigt. Ni är otroligt duktiga mammor (ta åt er allihop, även om jag inte nämner er vid namn). Man kan ju inte lämna tillbaka barnen, men vete fasen om jag inte hade övervägt det..... Nej jag menar det inte !!!!!!!!
 

Tack Pia!

Skrivet av  Elin å Emmy
Skönt å höra några lugnande å stöttande ord!! Jag hoppas imunförsvaret kommer med tiden.....
Nu har hon somat efter en lång em med diarré, spyor, avslagen coca-cola, ostbågar (hennes favvo, mammas med ;-)) morotssoppa.... så äcklig så jag kan ta att hon skippade den...... och lite Infatrini när vi hade tur. Dock en feber på 40 c.... Vi hoppas på en bättre morgondag, vägrar att satsa på Q80!!!
Hoppas din fredagkväll är lite roligare, nu ska vi ta ett glas vin och kolla på hyrfilm! ;-))
Kram!
 

hmm, fredagkväll

Skrivet av  Pia & Mimi
brukar sluta med att hustrun sitter med gamnacke i soffan och snarkar högljutt. Maken sitter bredvid, småsur. Det värsta är att jag vägrar erkänna att jag sover, jag blundar bara lite, någon sekund eller så. Att jag missat 20 minuter av filmen vägrar jag inse.
Så även denna fredagkväll. Var bortrest onsdag-torsdag och kom inte hem förrän efter midnatt på torsdag kväll. Var lite skakig efter en guppig flygresa från Hamburg i snöstorm. Satt dessutom tre timmar på Kastrup. så jag hade svårt att somna. Det var nog därför. Men idag är jag pigg!!!!
 

Artiklar från Familjeliv