Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ACE Europa - erfarenheter tack!

Skrivet av Pernilla B
Hej allihop! Hör egentligen inte hemma härinne men jag fick tips om att ni nog kunde svara på min fråga. Nu till saken.

Vår dotter Tove är född med läpp- käk- och gomspalt och en fosterskada på sin hypofys vilket gör att hon måste medicineras med hormoner livet ut. Hon 3,5 år och under denna tiden har jag försökt att få henne försäkrad - utan att lyckas. Nu senast fick jag besked av SIF (facket) att deras bolag (trygghansa tror jag) inte försäkrar barn som har vårdbidrag, vilket Tove har. *Suck*.

Storasyster Erika, jag och min man, är alla tre försäkrade hos Holmia. En bra, men väldigt dyr försäkring. (ca 300 kr totalt/månad) Och de vill INTE försäkra Tove. De bara suckar när jag ringer, de vill inte ens diskutera frågan med mig. Jag tror inte att läpp-, käk- och gomspalten är det stora problemet, hypofysskadan är nog en större anledning till deras avogsamhet. Det är ett ovanligt och relativt okänt handikapp, plus att det faktiskt är en hjärnskada. Vad kan det då finnas för mer "fel" på henne? tycks de tycka.

Nåväl, idag fick jag brev från ACE Europe. För 75 kr/månad försäkrar de alla barn i familjen (för olycksfall och sjukdom enligt brevet). Vid medfödd skada får man inte ersättning för tex sjukhusvistelse på grund av skadan förrän efter 12 månader. När Tove LKG-opereras eller vistas på sjukhus pga hypofysskadan får vi alltså ingen ersättning. Men det kan ju hända så mycket annat!

Jag fyllde i papprena idag och postade dessa. Jag var glad över att äntligen få Tove försäkrad, ett dåligt samvete jag burit på alltför länge. Nu någa timmar senare får jag höra att ACE Europe är ett blufföretag. Enligt uppgift ska det vara en försäkringsmäklare som sagt att ACE är en bluff och att de fått anmärkningar - mer vet jag inte.

Jag är dock oerhört skeptisk till försäkringsmäklare eftersom de är avlönade av försäkringsbolagen. Vi hade besök av en sådan och fick då veta att "Holmia är BÄST på barnförsäkringar". Det är de kanske. Men de vill INTE försäkra Tove. Om de inte vill försäkra de barn som behöver försäkringen mest så vill jag inte att de ska få mina pengar mer. Så snart jag hittar ett bolag som vill försäkra Tove så vill jag flytta hela familjen dit. Och jag trodde att ACE var vår räddning.

Har någon här era barn försäkrade i ACE Europe och vilka erfarenheter har ni?

Svar på tråden: ACE Europa - erfarenheter tack!

Jag har ACE..

Skrivet av  Mimmi&Zacki
..inte haft något med dem att göra ännu, men en av mina bästa vänner har den på alla sina 5!barn o den ger verkligen bra utdelning....Min vän har fått ut mer pengar av dem än av det vanliga försäkringsbolaget hon har, vid sina åtskilliga sjukhusbesök......

Sedan så skall Du själv bilda dig en uppfattning om försäkringsbolagen, en försäkringsmäklare försökte med oss o det vart totalt stopp för honom för han kunde inte utföra sina tjänster pga dåliga kunskaper.....

Kanske det är dags o gå igenom Era försäkringar, vi har gjort det o GÖR det minst 1gång per år, för vi vill inte betala för mycket i onödan samt att NU blir det att flytta alla försäkringar till det bolag som verkligen vill teckna försäkring på vår hjärtis, har för tillfället DIAL/IF på våra friska barn.....

Du blir inte besviken på ditt val....
 

Vi har oxå ACE

Skrivet av  Helena o Hannes HLHS
Vi har nyligen försäkrat alla våra fyra barn i ACE Europe. Jag har bara hört gott om dem från andra hjärtebarnsföräldrar. Det är ju en karens på 12 månader då det gäller det hjärtrelaterade. Men om ditt barn måste vara på sjukhus av andra orsker så får man ut pengar direkt. 300 kr per dag och person.
Helena o Hannes 10 mån HLHS
 

Hej Pernilla!

Skrivet av  Jennie & Alva
Vi har försökt försäkra vår dotter Alva, som föddes med ett komplicerat hjärtfel. Ingen av de bolag vi ansökt hos (Skandia, Trygg Hansa eller Länsförsäkringar) går med på att teckna en sjukförsäkring, dock får vi olycksfallsförsäkring om vi önskar. Jag har nu skickat in ansökan till ACE Europe. Hos dem får man ju ersättning efter ett års karens för t ex sjukhusvistelser med 300 kr/dygn. Förra året spenderade vi c:a fem veckor på sjukhus med Alva vilket skulle resulterat i c:a 10 000 kr! Det är ett välbehövligt tillskott i kassan, då det alltid går åt mer pengar när man är på bortaplan! Vi har även tänkt ansöka om en olycksfallsförsäkring hos något av de bolag jag tidigare nämde, då de har ett bättre skydd att erbjuda till en årspremie om c:a 250 kr. Vid ev. olycka så kan man få ersättning från båda bolagen.
Vi har också en försäkringsmäklare som hjälper oss med våra försäkringar, hon hade aldrig hört talas om ACE och när hon kollat upp dem så tyckte hon inte att vi skulle söka hos dem (kan bero på att hon inte får betalt av dem...?) då hon tyckte deras vilkor inte var lika bra som de andra bolagens.
Har inte hört något om att ACE skulle vara en "bluff". Flera av dem som besöker denna sida är försäkrade hos dem och har fått ersättning. Mer än så vet jag inte. Hoppas att det löser sig för Er!

Hälsningar från Jennie & Alva
 

Mina svar

Skrivet av  Nina & Noah
Vi skaffade ACE försäkringen när Noah var nyfödd. Karensen på ett år gällde bara hjärtfelet. Noah visade sig vara väldigt infektionskänslig och vi var inlagda sammanlagt några veckor pga det. Fick ersättning för alla de dagarna utan problem. På senare tid har vi fått ersättning för all sjukhusvistelse pga operationer. Vi har fått ut _mycket_ mer än vi batalat i avgift!

Det enda andra försäkringsbolag erbjudit oss är en olycksfallsförsäkring. Länsförs har vi mycket annat hos. De vill att vi ska skicka in en ansökan så ska de kolla på den och ge oss ett erbjudande. Tyvärr har vi inte skickat in någon än, suck.

Fristående försäkringsmäklare litar vi inte på längre...

kram
 

Tack för era svar

Skrivet av  Pernilla B
Efter 12 månader får man alltså ersättning även för den medfödda sjukdomen? Vi vet ju tex att Tove ska opereras många gånger för sin läpp- käk- och gomspalt under sin uppväxt. 8 dagar sjukhusvård varje gång. 350 kr/dygn vore ju VERKLIGEN ett välkommet tillskott. Det är knappt jag kan tro att det är sant.

Tack för era svar!

 

Hur hittar man ACE???

Skrivet av  Ayla70 på besök
Min dotter har varit sjuk sedan födsel med allergier (multi) och astma. Inget försäkringsbolag tar henne då hon har ett blåsljud på hjärtat med (ofarligt) och ev lite strul med njurar (ej färdigutrett).
Vi har legat enormt mycket på sjukhus och hon har även blivit op. 3 gånger.

Nu såg jag på Allvarligt sjuka..... om detta bolag.
Kan min dotter försäkras där? Var hittar man dom?
Kan jag försäkra mig själv där? Jag har fibromyalgi och hittar inget bolag som försäkrar mig heller.

Vi har aldrig fått en krona i försäkring någonstans så detta hade ju varit paradiset om det hade fungerat.
Tack på förhand.
 

webbadressen

Skrivet av  Pernilla B
www.aceeurope.com

Jag tror att de bara har barnförsäkring, men du kan ju kolla. 75 kr per månad är det i alla fall värt om man kan få 350 kr/dygn vid sjukhusvistelse.
 

Ingen vuxenvariant

Skrivet av  Pia & mimi
Jag har kollat om de har någon vuxensjukförsäkring för min man behöver en, men det har de inte. Men försäkra barnen, det kostar 75:- i månaden oavsett antal barn.
 

Vi har oxå...

Skrivet av  9-barnsmamma m ängeln Saga
alla barn försäkrade i ACE även gubben o jag.
Det var inget snack om Robins medfödda hjärtfel.
 

Vad har ni för vuxenförsäkring

Skrivet av  Pia & mimi
är det en sjukförsäkring eller?
 

Bara possetiv erfarenhet

Skrivet av  Jacobosmamma
Hej .Har mina tre barn försäkrade ACE sedan många år tillbaka.Och det har ALDRIG varit några som helst problem vid utbetalningar ifrån dom. Lätt att fylla i deras anmälan, snabb handläggning och snabba pengar på kontot. Du har gjort ett bra val.
 

Artiklar från Familjeliv