Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

8200,- till Hjärtebarnsfonden

Skrivet av Majsan och Casper
Ville bara berätta att jag satte igång en insamling på restaurangen jag jobbar på. Sen i mitten av maj har vi tagit 5,- för en isvatten av våra bargäster.
Detta har nu blivit 8200,- som vi har skänkt till Hjärtebarnsfonden. Bra va´? (lite stolt över mig själv då va`....) Vi satsar på att få ihopa 10000,- till årets slut. Hoppas vi lyckas.
Pengarna behövs ju till så många.
Svar på tråden: 8200,- till Hjärtebarnsfonden

Så skönt att veta...

Skrivet av  Mimmi&Zacki
..o speciellt reda på....
Man har ju själv bidraget många kronor till Barncancerfonden=) under min tid som Boråsare.....Men ett råd som ni bör tänka på o det är att se upp för skattemasen:( De kan börja kräva moms:( fast 3.75 per glas vatten till fonden ger även stora åar.....
På vår stamhak i Borås står det faktiskt lappar uppe med att pengarna skänks till Barncancerfonden o så hur mycket de fått in under åren...På 10 år vart det drygt 120 000 tror jag.....
 

Kan man inte

Skrivet av  Pia & mimi
säga att vatten är gratis, men du kan lägga 5 :- i sparbössan? då borde det ju inte vara någon moms, om det är frivilligt att betala.
 

Jo....

Skrivet av  Mimmi &Zacki
..men det vart så för stamhaket då de gick igenom räkneskapen:( De fick allt ta o betala moms, fast det är ju ändå en prestation de gjort o gör.....för hur som helst går ju skattepengarna även till sjukvården o allt annat......
 

Snyggt jobbat!

Skrivet av  Therese m Leah och Lukas
Det var ett bra initiativ du tog, 10000,- klarar ni galant! Men 8200,- är en prestation det med. Heja!!!
 

fantastiskt...

Skrivet av  Humle
Jag har själv funderat på om man kan testa ngt liknande i mammas blomsteraffär...

har bara problem med idér...

kanske kan höja snittroserna några kroner å berätta för kunderna varför vi gör detta..

Alla mammas stamkunder känner till Natalie å hennes hjärtfel...så dom skulle väl mer än gärna ställa upp på detta!

Kram
 

Hjärtebarnsföreningen har sparbössor

Skrivet av  Pia & mimi
Hör av dig till kansliet så kan ni kanske få ha en stående på disken.
 

det kommer aldrig bössa!!

Skrivet av  Majsan & Casper
Har bett om bössa ett par gånger och blivit lovad en. Men den kommer ju aldrig. Jag fattade inte det där med momsen. Kan ngon förklara lite mer?
 

Ang moms....

Skrivet av  Mimmi &Zacki
..på vårt stamhak blev det så att de tvingades att betala moms på allt de tjänat in INKLUSIVE insamlingspengar=( Nu kanske det är andra tider, men så vart det hos dem, o de gjorde ju vattenförsäljningen till en egen post i kassaapparaten.

O vad beträffar bössorna så kontakta Mariann på huvudkontoret direkt, de har en hel hög där vad jag såg i våras..o hojta till för annars nallar jag några i oktober då vi har den träffen jag kan gå på, o skickar dessa till dig...
 

har pratat med Kjell om bössa

Skrivet av  Majsan & Casper
Jag har pratat med Kjell ang. bössa. Sitter Marianne på samma ställe? Känns jobbigt att behöva tjata så. Tycker det borde vara i deras intresse oxå att vi har en riktig bössa.
 

Jajamensann...

Skrivet av  Mimmi &Zacki
..på Drakenbergsgatan 4?, PÅ söder i Stockholm=)
 

Vilken otroligt bra idé!

Skrivet av  Pia & mimi
Har också funderat på hur jag skulle kunna få mina jobbkompisar att bidra lite, men det känns så svårt ibland att be om pengar för något som gagnar en själv. Nu har du nog fått fart på några, ska vi kanske starta en utmaning?
 

Artiklar från Familjeliv